Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
VİTAMİNLER |
İkinci düzey |
BİK 524 |
Seçmeli |
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. DİDEM BARLAK KETİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Öğr.Üyesi DİDEM BARLAK KETİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Bölüm araştırma görevlileri
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik (yüz yüze eğitim)
|
Dersin amacı
|
Vitamini tanımlayarak,çözünürlüklerine göre sınıflandırmak,suda ve yağda çözünen vitaminlerin fizyolojik fonksiyonlarını,metabolizmalarını, vitamin eksiklikleri ve fazlalıklarının nedenlerini ve semptomlarını sıralamak,ortaya çıkabilecek hastalıkları belirtmek,vitaminlerin analiz yöntemlerini vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders suda ve yağda çözünen vitaminlerin yapısı ve çeşitleri, emilim ve transportu, fonksiyonları, metabolik önemi, biyomedikal önemini ve eksikliklerinde ortaya çıkan hastalıkları açıklamak için düzenlendi
|
1- |
Vitaminlerin tanımı
|
2- |
Vitaminlerin sınıflandırılması
|
3- |
Yağda çözünen vitaminlerin özellikleri
|
4- |
Yağda çözünen vitaminlerin ölçüm yöntemleri
|
5- |
A,D,E,K vitaminlerinin kimyası,kaynakları,fonksiyonları
|
6- |
A,D,E,K vitaminlerinin emilimi,taşınması ve metabolizması
|
7- |
Yağda çözünen vitaminlerin eksikliği ve toksisitesi
|
8- |
Vitamin eksikliğine bağlı hastalıklar
|
9- |
Tiyamin,riboflavin,piridoksin kimyası,kaynakları,fonksiyonları,emilimi,taşınması ve metabolizması
|
10- |
Niyasin,siyankobalamin,folik asit kimyası,kaynakları,fonksiyonları,emilimi,taşınması ve metabolizması
|
11- |
Biyotin,pantotenik asit ve askorbik asitin kimyası,kaynakları,fonksiyonları,emilimi,taşınması ve metabolizması
|
12- |
Suda çözünen vitaminlerin özellikleri
|
13- |
Suda çözünen vitaminlerin eksikliği ve ölçüm yöntemleri
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Vitaminin tanımı yapılabilecek.
|
2- |
Vitamin eksikliklerinin hangi nedenlerden kaynaklandığı ifade edilebilecek.
|
3- |
Vitaminler sınıflandırılabilecek.
|
4- |
Yağda çözünen vitaminler sayılarak,kaynakları, fonksiyonları,emilimi ve metabolizması söylenebilecek.
|
5- |
Yağda çözünen vitaminlerin eksikliği ve fazlalığı durumunda ortaya çıkabilecek tablolar açıklanabilecek.
|
6- |
Suda çözünen vitaminler sayılarak,kaynakları, fonksiyonları,emilimi ve metabolizması söylenebilecek.
|
7- |
Suda çözünen vitaminlerin eksikliği durumunda ortaya çıkabilecek tablolar açıklanabilecek.
|
8- |
Yağda ve suda çözünen vitaminlerin ölçüm yöntemleri açıklanabilecek.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
4
|
10
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
5
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders sorumlusu tarafından hazırlanmış konu ile ilgili sunumlar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tietz textbook of clinical chemistry, third edition; Harper's Biochemistry; İnsan biyokimyası,2.baskı.
|
|