Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DENEYSEL MÜHENDİSLİK |
Birinci düzey |
UZM302 |
Zorunlu |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İSMAİL ATA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İSMAİL ATA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün
|
Dersin amacı
|
Deneyimsel Mühendislik dersinin amacı, öğrencilere temel mühendislik prensiplerini uygulamalarını sağlayarak gerçek dünya problemlerini çözmeleri için gerekli becerileri kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere deney tasarımı, veri toplama ve analiz, prototip geliştirme ve test etme gibi deneyimsel mühendislik yöntemlerini öğretir.
|
Dersin tanımı
|
Deneyimsel Mühendislik dersi, öğrencilere mühendislik problemlerini çözmek için laboratuvar deneyleri ve pratik uygulamalar yoluyla bilimsel yöntemleri kullanmayı öğretir. Bu ders, öğrencilere mühendislik tasarımı, malzeme seçimi, prototip üretimi ve test etme gibi konuları kapsar.
|
1- |
Bilimsel Yöntem ve Deney Tasarımı
|
2- |
Veri Toplama ve Analiz Yöntemleri
|
3- |
Prototip Geliştirme ve Üretim Süreci
|
4- |
Prototip Geliştirme ve Üretim Süreci
|
5- |
Malzeme Seçimi ve Mekanik Testler
|
6- |
Malzeme Seçimi ve Mekanik Testler
|
7- |
Elektrik ve Elektronik Deneyler
|
8- |
Vize
|
9- |
Mekatronik Sistemlerin Tasarımı ve Testi
|
10- |
Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD) ve Modelleme
|
11- |
Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD) ve Modelleme
|
12- |
Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD) ve Modelleme
|
13- |
Proje Yönetimi ve İşbirliği
|
14- |
Proje Yönetimi ve İşbirliği
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler, bilimsel yöntemi ve deney tasarımını anlayarak mühendislik problemlerini sistemli bir şekilde çözebilirler.
|
2- |
Öğrenciler, veri toplama ve analiz teknikleri kullanarak deneysel sonuçları yorumlayabilirler.
|
3- |
Öğrenciler, prototip geliştirme ve üretme sürecini yönetebilir ve uygulayabilirler.
|
4- |
Öğrenciler, farklı malzemelerin mekanik özelliklerini ve test yöntemlerini anlayabilirler.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
4- |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
5- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
6- |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
7- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
8- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
|
|
9- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
1
|
7
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
77
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|