Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Elektronörofizyoloji > DENEYSEL MÜHENDİSLİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DENEYSEL MÜHENDİSLİK Birinci düzey UZM302 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İSMAİL ATA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ İSMAİL ATA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Örgün
Dersin amacı Deneyimsel Mühendislik dersinin amacı, öğrencilere temel mühendislik prensiplerini uygulamalarını sağlayarak gerçek dünya problemlerini çözmeleri için gerekli becerileri kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere deney tasarımı, veri toplama ve analiz, prototip geliştirme ve test etme gibi deneyimsel mühendislik yöntemlerini öğretir.
Dersin tanımı Deneyimsel Mühendislik dersi, öğrencilere mühendislik problemlerini çözmek için laboratuvar deneyleri ve pratik uygulamalar yoluyla bilimsel yöntemleri kullanmayı öğretir. Bu ders, öğrencilere mühendislik tasarımı, malzeme seçimi, prototip üretimi ve test etme gibi konuları kapsar.

Dersin içeriği
1- Bilimsel Yöntem ve Deney Tasarımı
2- Veri Toplama ve Analiz Yöntemleri
3- Prototip Geliştirme ve Üretim Süreci
4- Prototip Geliştirme ve Üretim Süreci
5- Malzeme Seçimi ve Mekanik Testler
6- Malzeme Seçimi ve Mekanik Testler
7- Elektrik ve Elektronik Deneyler
8- Vize
9- Mekatronik Sistemlerin Tasarımı ve Testi
10- Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD) ve Modelleme
11- Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD) ve Modelleme
12- Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD) ve Modelleme
13- Proje Yönetimi ve İşbirliği
14- Proje Yönetimi ve İşbirliği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, bilimsel yöntemi ve deney tasarımını anlayarak mühendislik problemlerini sistemli bir şekilde çözebilirler.
2- Öğrenciler, veri toplama ve analiz teknikleri kullanarak deneysel sonuçları yorumlayabilirler.
3- Öğrenciler, prototip geliştirme ve üretme sürecini yönetebilir ve uygulayabilirler.
4- Öğrenciler, farklı malzemelerin mekanik özelliklerini ve test yöntemlerini anlayabilirler.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir. 6. 7.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
4- Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
5- İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
6- İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
7- İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
8- İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
9- Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
10- Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
11- Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 1 7
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar