Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Birinci düzey BSÖ 304 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA KARAKUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli 1. Anlatım 2. Tartışma 3. Soru-Cevap 4. Problem Çözme 5. Beyin fırtınası
Dersin amacı Öğretmen adaylarına, görev yapacakları sistemi tanıtmak , okul yönetimi hakkında beceri kazandırmak.
Dersin tanımı Türk eğitim sisteminin bütün boyutları ve yasal temelleriyle tanımlanması, yönetim bilimi ve teşkilat kavramları, okul, personel, öğrenci yönetimi, işletmecilikle ilgili konular, okula toplumsal katılımın incelenmesi.

Dersin içeriği
1- Türk eğitim sisteminin genel yapısı / Amaçlar, temel ilkeler tarihçesi
2- Türk eğitim sisteminin genel yapısı / Okul sistemi ve yapılanması
3- Türk eğitim sisteminin yasal temelleri yasal dayanakları
4- Türk eğitim sisteminin teşkilat ve yönetim yapısı
5- Teşkilat, yönetim kavramları ve özellikleri
6- Yönetim süreçleri
7- Okulların özellikleri, görevleri / Okul yönetiminde rol oynayan unsurlar
8- Okul yönetiminde çalışan hizmetleri / Atanma, yer değiştirme, görevlendirme /
9- Stajyerlik ve adaylık işlemleri / Çalışanların özlük haklarının sağlanması
10- Okul yönetiminde çalışan hizmetleri / Sicil ve disiplin işlemleri /
11- Sağlık, güvenlik ve askerlik işlemleri / Çalışanların devam, denetleme işlemleri / Hizmet içi eğitim
12- Okul yönetiminde öğrenci işleri
13- Türk eğitim sisteminin insan gücü
14- Okula toplumsal katılım
15- Okul ve çevre ilişkileri
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk Eğitim Sistemini tanır.
2- Okul yöneticiliğinin farkını bilir.
3- Yönetimle ilgili genel kavramları bilir.
4- Okul yönetimi ile ilgili temel kavramları bilir.
5- Türk eğitim sisteminin sorunlarını kavrar.
6- Yönetim süreçlerini kavrar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 5 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     73
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ. DEMİRDAĞ.S.NOBEL YAYINCILIK.ANKARA.2018 H.Basri MEMDUHOĞLU-Kürşat YILMAZ, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi,Pegem Akademi,2010 İ.Ethem BAŞARAN, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi,Ekinos Yayıncılık,2008
Yardımcı Kaynaklar Haydar Taymaz,Okul Yönetimi, Pegem Akademi,1997

Ders ile ilgili dosyalar