Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUSTAFA KARAKUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
1. Anlatım 2. Tartışma 3. Soru-Cevap 4. Problem Çözme 5. Beyin fırtınası
|
Dersin amacı
|
Öğretmen adaylarına, görev yapacakları sistemi tanıtmak , okul yönetimi hakkında beceri kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Türk eğitim sisteminin bütün boyutları ve yasal temelleriyle tanımlanması, yönetim bilimi ve teşkilat kavramları, okul, personel, öğrenci yönetimi, işletmecilikle ilgili konular, okula toplumsal katılımın incelenmesi.
|
1- |
Türk eğitim sisteminin genel yapısı / Amaçlar, temel ilkeler tarihçesi
|
2- |
Türk eğitim sisteminin genel yapısı / Okul sistemi ve yapılanması
|
3- |
Türk eğitim sisteminin yasal temelleri yasal dayanakları
|
4- |
Türk eğitim sisteminin teşkilat ve yönetim yapısı
|
5- |
Teşkilat, yönetim kavramları ve özellikleri
|
6- |
Yönetim süreçleri
|
7- |
Okulların özellikleri, görevleri / Okul yönetiminde rol oynayan unsurlar
|
8- |
Okul yönetiminde çalışan hizmetleri / Atanma, yer değiştirme, görevlendirme /
|
9- |
Stajyerlik ve adaylık işlemleri / Çalışanların özlük haklarının sağlanması
|
10- |
Okul yönetiminde çalışan hizmetleri / Sicil ve disiplin işlemleri /
|
11- |
Sağlık, güvenlik ve askerlik işlemleri / Çalışanların devam, denetleme işlemleri / Hizmet içi eğitim
|
12- |
Okul yönetiminde öğrenci işleri
|
13- |
Türk eğitim sisteminin insan gücü
|
14- |
Okula toplumsal katılım
|
15- |
Okul ve çevre ilişkileri
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türk Eğitim Sistemini tanır.
|
2- |
Okul yöneticiliğinin farkını bilir.
|
3- |
Yönetimle ilgili genel kavramları bilir.
|
4- |
Okul yönetimi ile ilgili temel kavramları bilir.
|
5- |
Türk eğitim sisteminin sorunlarını kavrar.
|
6- |
Yönetim süreçlerini kavrar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
5
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
73
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ. DEMİRDAĞ.S.NOBEL YAYINCILIK.ANKARA.2018
H.Basri MEMDUHOĞLU-Kürşat YILMAZ, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi,Pegem Akademi,2010 İ.Ethem BAŞARAN, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi,Ekinos Yayıncılık,2008
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Haydar Taymaz,Okul Yönetimi, Pegem Akademi,1997
|
|