Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Pedodonti (ankara Ü. Ort. Dr) > SÜT VE SÜREKLİ DİŞLERİN MİNE, DENTİN SEMENT VE PULPASININ HİSTOLOJİK ÖZELLİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SÜT VE SÜREKLİ DİŞLERİN MİNE, DENTİN SEMENT VE PULPASININ HİSTOLOJİK ÖZELLİ Üçüncü düzey ADPD 603 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe ve İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MUSTAFA AYDINBELGE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUSTAFA AYDINBELGE,
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Salih Doğan
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Süt ve sürekli dişlerin genel yapısal özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin tanımı Doktora dersi

Dersin içeriği
1- Süt ve sürekli dişlerin minesinin histolojik özellikleri
2- Süt ve sürekli dişlerin dentininin histolojik özellikleri
3- Süt ve sürekli dişlerin sement yapısı
4- boş
5- boş
6- boş
7- boş
8- boş
9- boş
10- boş
11- boş
12- boş
13- boş
14- boş
15- boş
16- boş
17- boş
18- boş
19- boş
20- boş

Dersin öğrenme çıktıları
1- Süt ve daimi diş mine, dentin ve sement yapısı hakkında bilgi sahibi olmak
2- Süt ve daimi diş arasındaki yapısal farklılıklar hakkında bilgi sahibi olmak
3- Genel yapısal özelliklerin restorasyonlar üzerindeki etkisi hakkında yetkin olmak
4- boş
5- boş
6- boş
7- boş
8- boş
9- boş
10- boş

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3- Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4- Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 3 51
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 17 2 34
Ödevler 5 4 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı pediatric dentistry
Yardımcı Kaynaklar Konu hakkında yayınlanmış olan literatürler ders notları

Ders ile ilgili dosyalar