Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uçak Mühendisliği > TERMODİNAMİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TERMODİNAMİK Birinci düzey UÇM403 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul dersi yoktur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BUĞRAHAN ALABAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Güven TUNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Termodinamik özelikler arasındaki bağıntıları elde edebilmek için saf maddelerinin özelliklerini öğrenmek ve termodinamiğin birinci yasasını enerjinin korunumu ilkesi ile beraber tanımlamak ve birinci yasanın kapalı ve açık sistemlere uygulanmasını anlamak. Enerjinin kullanılabilirliği, ikinci yasa verimi, gaz akışkanlı güç çevrimleri, buharlı güç çevrimleri öğrenme ve uygulayabilme.
Dersin tanımı Temel mühendislik termodinamiği ve uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Giriş ve Temel Kavramlar
2- Enerji Dönüşümleri ve Genel Enerji Çözümlemesi
3- Saf Maddelerin Özellikleri
4- Kapalı Sistemlerin Enerji Analizi
5- Kapalı Sistemlerin Enerji Analizi, Kontrol Hacimleri için Kütle ve Enerji Çözümlemesi
6- Kontrol Hacimleri için Kütle ve Enerji Çözümlemesi
7- Termodinamiğin İkinci Yasası
8- Ara Sınav
9- Entropi
10- Entropi
11- Ekserji
12- Ekserji
13- Gaz Akışkanlı Güç Çevrimleri
14- Gaz Akışkanlı Güç Çevrimleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Termodinamiğin temel kavramlarını ve yasalarını tanımlar.
2- Saf maddenin özelliklerini termodinamik tabloları kullanarak belirler.
3- Kapalı ve açık sistemler için birinci yasa analizi yapar.
4- Termodinamik sistemler için entropi kavramını tanımlar ve entropi ile ilgili gerekli hesaplamaları yapar.
5- Termodinamik sistemlerde kullanılabilir enerji kavramını tanımlar ve gerekli hesaplamaları yapar.
6- Gaz ve buharlı güç çevrimlerinin analizini temel kavramları kullanarak yapar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
6- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi
7- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
11- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
12- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     115
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Termodinamik: Mühendislik Yaklaşımıyla, Y.Çengel, M. A. Boles, Güven Bilimsel.
Yardımcı Kaynaklar Schaum''s Outlines Mühendisler İçin Termodinamik, Merle C. POTTER, Craig W. SOMERTON, 2. Basımdan Çeviri, NOBEL Akademik Yayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar