Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Odyometri > YABANCI DİLLER - II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YABANCI DİLLER - II Birinci düzey ODY 132 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli UZAKTAN EĞİTİM
Dersin amacı Bu kurs öğrencilere Temel Seviyede İngilizcenin Gramer Yapılarını vermeyi hedeflemektedir. Böylece öğrenciler İngilizce’de okuyup yazabilecekler ve başkalarıyla iletişimde bulunurken daha rahat ve güvenli olabileceklerdir. Dört Temel Becerinin eşit oranda geliştirilmesi de Dersin hedeflerinden biridir.
Dersin tanımı A- Temel seviyede gramer konularını öğretmek ve öğrencilerin bunları doğal bir ortamda kullanmalarını sağlamak, B- Öğrencileri Hedef Dildeki yazılı metinleri okuyup bunlardan sonuç çıkarabilecek bir seviyeye getirmek, C- Temel Seviyede de olsa öğrencilerde temel bir dil bilinci geliştirmek, D- Öğrencileri, öğrendikleri yeni yapı ve kelimeleri yeni ortam ve durumlara uyarlamaları konusunda onları teşvik etmek, E- Öğrencileri Temel Seviyede de olsa kendilerini özellikle ikili iletişimde rahat ve güvenle ifade edebilecekleri bir seviyeye getirmek, F- Öğrencilere Temel Seviyede de olsa kendi alanlarıyla ilgili metinleri takip edebilecek, bunları anlayabilecek ve yorumlayabilecek bir temel bilgi ve beceri kazandırmak, G- Dört beceriyi eşit seviyede geliştirmeye çalışmak.

Dersin içeriği
1- I was a student at university. Was were
2- Who built the pyramid? The simle past Tense
3- He wants to know ……. Gerunds and infinitives
4- Future tense with ‘will’
5- What is the weather like ? It will be sunny, I am ‘going to’ buy a car.
6- Must, should, have to, has to
7- What WERE you doing at school yesterday?
8- When while
9- Present perfect tense been- gone
10- Present perfect continuous tense for- since
11- Question tags
12- Reflexive pronouns myself- yourselves
13- Adjectives and advebs good- well
14- Past perfect tense after before
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel seviyede gramer konularını öğretmek ve öğrencilerin bunları doğal bir ortamda kullanmalarını sağlamak,
2- Temel Seviyede de olsa öğrencilerde temel bir dil bilinci geliştirmek,
3- Öğrencileri, öğrendikleri yeni yapı ve kelimeleri yeni ortam ve durumlara uyarlamaları konusunda onları teşvik etmek,
4- Öğrencileri Temel Seviyede de olsa kendilerini özellikle ikili iletişimde rahat ve güvenle ifade edebilecekleri bir seviyeye getirmek,
5- Öğrencilere Temel Seviyede de olsa kendi alanlarıyla ilgili metinleri takip edebilecek, bunları anlayabilecek ve yorumlayabilecek bir temel bilgi ve beceri kazandırmak,
6- Dört beceriyi eşit seviyede geliştirmeye çalışmak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4- İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5- Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6- İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7- İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8- İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9- Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10- İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11- Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Milestone coursebook, Gökhan Ulutürk,Mehmet Emin Gökşen, Nazım Şanlı
Yardımcı Kaynaklar English Grammer in Use

Ders ile ilgili dosyalar