Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MERYEM EREN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Meryem EREN, DR. ÖĞRETİM ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
teorik ve pratik
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencilere biyokimya laboratuvarlarında kullanılan çözeltilerin hazırlanma şekillerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders çözeltilerin çeşitleri, hazırlanması ve birbirine dönüşümlerini kapsamaktadır.
|
1- |
Laboratuvarda çalışma yöntemleri
|
2- |
Yüzde çözeltilerin hazırlanması
|
3- |
Katı maddelerden molar çözelti hazırlanması
|
4- |
Sıvı maddelerden molar çözelti hazırlanması
|
5- |
Katı maddelerden normal çözeltilerin hazırlanması
|
6- |
Sıvı maddelerden normal çözeltilerin hazırlanması
|
7- |
Titrasyon
|
8- |
Mevcut yüzde çözeltilerden yeni çözeltilerin hazırlanması
|
9- |
Molar çözeltiden yüzde çözelti hazırlanması
|
10- |
Yüzde çözeltiden molar çözelti hazırlanması
|
11- |
Normal çözeltiden yüzde çözelti hazırlanması
|
12- |
Yüzde çözeltiden normal çözelti hazırlanması
|
13- |
Osmol, osmolarite kavramları ve çözeltilerinin hazırlanması
|
14- |
Osmol çözeltilerin hazırlanması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çözeltiyi tanımlayabilir.
|
2- |
Çözelti çeşitleri hakkında bilgisi olur.
|
3- |
Çözelti hazırlanması hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Çözeltileri birbirine çevirebilir.
|
5- |
Yüzde çözelti hazırlamasını bilir.
|
6- |
Molar Çözelti ve normal çözelti hazırlamasını bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mengi M. Pratik Biyokimya ve Veteriner Hekimliğinde Kullanılan Testler. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayını, Ders Notu No: 40, 1994.
Tiftik A.M. Klinik Biyokimya. Mimoza yayınları, Konya, 1996.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Karagül H., A. Altıntaş, UR. Fidancı, T.Sel. Klinik Biyokimya. Medisan Yayınevi, Ankara, 2000.
Ersoy, E., Bayşu N. Pratik Biyokimya. Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayını, Ankara, 1981.
|
|