Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 İkinci düzey FDB 711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ---
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN ERTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN vd.
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Araştırma sahasının gerektirdiği analiz, sentez ve değerlendirme becerilerini kazandırmak
Dersin tanımı Araştırma sahasıyla ilgili bir konuyu akademik araştırmaların gerektirdiği derinlik ve genişliğe riayet ederek ele almak

Dersin içeriği
1- Araştırma konusu ile ilgili kaynakların toplanması
2- Araştırma konusu ile ilgili kaynakların toplanması
3- Araştırma konusu ile ilgili kaynakların toplanması
4- Araştırma konusu ile ilgili kaynakların toplanması
5- Sözkonusu kaynakların okunup değerlendirilmesi
6- Sözkonusu kaynakların okunup değerlendirilmesi
7- Sözkonusu kaynakların okunup değerlendirilmesi
8- Sözkonusu kaynakların okunup değerlendirilmesi
9- Sözkonusu kaynakların okunup değerlendirilmesi
10- İncelemenin kaleme alınması
11- İncelemenin kaleme alınması
12- İncelemenin kaleme alınması
13- İncelemenin kaleme alınması
14- İncelemenin kaleme alınması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma konusuyla ilgili kaynaklara ulaşma becerisi kazanır
2- Elde edilen kaynakları değerlendirebilir
3- Elde edilen verilerin tahlil ve değerlendirmesini yapabilir
4- Elde edilen neticelerin terkip edilebilir
5- Akademik araştırmaların gerektirdiği dili kullanabilir
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 6 84
Sunum / Seminer hazırlama 14 14 196
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 13 182
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 4 56
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     627
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 1 20
Ödev 14 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   80
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   20
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Robert A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır
Yardımcı Kaynaklar Antony Flew, Dosdoğru Düşünmenin Yolu

Ders ile ilgili dosyalar