Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Harita Mühendisliği (y.l.) > AR-GE VE İNOVASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AR-GE VE İNOVASYON İkinci düzey TEM 555 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İLHAN ÖZEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İLHAN ÖZEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı İnovasyonun anlamı, içeriği, Ar-Ge ve inovasyon yönetimi hakkında metodik ve sistematik yaklaşıma sahip olacak altyapı oluşturmak.
Dersin tanımı Ar-Ge ve inovasyonun farkı, Ar-Ge’nin önemi, Ar-Ge’de yaratıcılık, inovasyonun sistemik özelliği, inovatif ve yaratıcı düşünce, yaratıcı çözüm geliştirme metodolojisi (TRIZ), ileri problem çözme teknikleri (SCAMPER, SIT, ASIT)

Dersin içeriği
1- İnovasyon Tarihi ve Temel Kavramlar
2- Ar-Ge’de Temel Kavramlar (İnovasyon ve IPR)
3- Ar-Ge’nin Önemi (Dünya, Türkiye, Başarılı örnekler)
4- Ar-Ge ve İnovasyon İlişkisi
5- Ar-Ge ve İnovasyon Göstergeleri
6- Ar-Ge’de Yaratıcılık
7- Arasınav
8- Yaratıcılık Bağlantıları ve Önemi
9- Bilimsel Problem Çözme Süreci - Problem Çözme Teknikleri
10- Bilimsel Problem Çözme Süreci - Problem Çözme Teknikleri (Beyin Fırtınası, 6 Şapkalı Düşünme Tekniği)
11- Yaratıcı Çözüm Geliştirme Metodolojisi (TRIZ)
12- Gelişmiş Problem Çözme Teknikleri (SCAMPER, SIT ASIT)
13- Gelişmiş Problem Çözme Teknikleri (SCAMPER, SIT ASIT)
14- Fikri Haklar (Buluş, Patent, Faydalı Model))
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnovasyon kavramı hakkında bilgi aktarımı
2- İnovasyon çeşitleri
3- Dünyadan yenilikçi ürün ve hizmet örnekleri
4- Türkiye’den yenilikçi ürün ve hizmet örnekleri
5- Türkiye’de bilgi güdümlü ekonomik sistem içinde varolan altyapı
6- Stratejik inovasyon yönetimi hakkında metotlar
7- Yaratıcı sorun çözme teknikleri becerisi
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 6 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 6 6
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Doç. Dr. İlhan ÖZEN ders notları
Yardımcı Kaynaklar Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel yayın Dağıtım. Odabaşı, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Ölçme Değerlendirme. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları. Erdil, E., Pamukçu, M.T. (2015), AR-GE, İNOVASYON VE GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERİN REKABET GÜCÜ ARASINDAKİ İLİŞKİLER (http://www.emo.org.tr/ekler/d1301591af0c21c_ek.pdf?dergi=1006) Coşkun, C. Bilim Tarihine Bir Bakış, Giresun Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü Bilgili, A.S. (2011), BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Çakır, S. Ar-Ge ve İnovasyon Notları, Department of Physics Middle East Technical University  Odabaşı, Y.(Ed.) (2004), AÖF Girişimcilik Ders Kitabı. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1567 Üstel, İ. Bireysel-Kurumsal Yaratıcı Düşünce Yaratıcı Düşünce, http://www.inovasyonel.com/?Bid=958776 Yalçın, İ. (2009), ETCF–EU TRAINING PROGRAMME 2009 FOR TURKISH CHAMBER EXECUTIVES, Module 6 Research and Development Taştan, M. Türkiye’nin Teknoloji ve Ar-Ge’de Dünyadaki Yeri, Kayseri, Ticaret Odası

Ders ile ilgili dosyalar