Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AR-GE VE İNOVASYON |
İkinci düzey |
TEM 555 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İLHAN ÖZEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İLHAN ÖZEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
İnovasyonun anlamı, içeriği, Ar-Ge ve inovasyon yönetimi hakkında metodik ve sistematik yaklaşıma sahip olacak altyapı oluşturmak.
|
Dersin tanımı
|
Ar-Ge ve inovasyonun farkı, Ar-Ge’nin önemi, Ar-Ge’de yaratıcılık, inovasyonun sistemik özelliği, inovatif ve yaratıcı düşünce, yaratıcı çözüm geliştirme metodolojisi (TRIZ), ileri problem çözme teknikleri (SCAMPER, SIT, ASIT)
|
1- |
İnovasyon Tarihi ve Temel Kavramlar
|
2- |
Ar-Ge’de Temel Kavramlar (İnovasyon ve IPR)
|
3- |
Ar-Ge’nin Önemi (Dünya, Türkiye, Başarılı örnekler)
|
4- |
Ar-Ge ve İnovasyon İlişkisi
|
5- |
Ar-Ge ve İnovasyon Göstergeleri
|
6- |
Ar-Ge’de Yaratıcılık
|
7- |
Arasınav
|
8- |
Yaratıcılık Bağlantıları ve Önemi
|
9- |
Bilimsel Problem Çözme Süreci - Problem Çözme Teknikleri
|
10- |
Bilimsel Problem Çözme Süreci - Problem Çözme Teknikleri (Beyin Fırtınası, 6 Şapkalı Düşünme Tekniği)
|
11- |
Yaratıcı Çözüm Geliştirme Metodolojisi (TRIZ)
|
12- |
Gelişmiş Problem Çözme Teknikleri (SCAMPER, SIT ASIT)
|
13- |
Gelişmiş Problem Çözme Teknikleri (SCAMPER, SIT ASIT)
|
14- |
Fikri Haklar (Buluş, Patent, Faydalı Model))
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İnovasyon kavramı hakkında bilgi aktarımı
|
2- |
İnovasyon çeşitleri
|
3- |
Dünyadan yenilikçi ürün ve hizmet örnekleri
|
4- |
Türkiye’den yenilikçi ürün ve hizmet örnekleri
|
5- |
Türkiye’de bilgi güdümlü ekonomik sistem içinde varolan altyapı
|
6- |
Stratejik inovasyon yönetimi hakkında metotlar
|
7- |
Yaratıcı sorun çözme teknikleri becerisi
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Tekstil Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Tekstil Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Tekstil mühendisliği uygulamalarında son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
8
|
112
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
5
|
60
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
6
|
6
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
6
|
6
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Doç. Dr. İlhan ÖZEN ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel yayın Dağıtım.
Odabaşı, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Ölçme Değerlendirme. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları.
Erdil, E., Pamukçu, M.T. (2015), AR-GE, İNOVASYON VE GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERİN REKABET GÜCÜ ARASINDAKİ İLİŞKİLER (http://www.emo.org.tr/ekler/d1301591af0c21c_ek.pdf?dergi=1006)
Coşkun, C. Bilim Tarihine Bir Bakış, Giresun Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü
Bilgili, A.S. (2011), BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Çakır, S. Ar-Ge ve İnovasyon Notları, Department of Physics Middle East Technical University
Odabaşı, Y.(Ed.) (2004), AÖF Girişimcilik Ders Kitabı. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1567
Üstel, İ. Bireysel-Kurumsal Yaratıcı Düşünce
Yaratıcı Düşünce, http://www.inovasyonel.com/?Bid=958776
Yalçın, İ. (2009), ETCF–EU TRAINING PROGRAMME 2009 FOR TURKISH CHAMBER EXECUTIVES, Module 6 Research and Development
Taştan, M. Türkiye’nin Teknoloji ve Ar-Ge’de Dünyadaki Yeri, Kayseri, Ticaret Odası
|
|