Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL SANAT EĞİTİMİ-I |
Birinci düzey |
SER 101 |
|
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK/UYGULAMA
|
Dersin amacı
|
Güzel sanatlar pratiğini temellendirme amacıyla, tarihsel sürecin kavramsal aktarımının sağlanması, temel çizim, temel tasarım becerisi, temel ilkeler ve üretim pratiklerinin kazanılması.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, güzel sanatlar pratiğini temellendirmek amacıyla tasarlanmış olup, öğrencilerin tarihsel süreçte sanatın gelişimini kavramsal açıdan anlamalarını ve yorumlamalarını sağlar. Öğrenciler, temel çizim, tasarım becerileri ve üretim pratiklerini keşfederek görsel ve kavramsal düşüncelerini iki ve üç boyutlu anlatımlara dönüştürmeyi öğrenir. Eleştirel analiz, yaratıcı araştırma yöntemleri ve stüdyo/atölye ortamında uygulamalı çalışmalar ile öğrencilerin sanat üretimine yönelik temel analitik ve pratik becerileri geliştirilir. Bu süreçte kazanılan deneyimlerle öğrenciler, soyutlama yetilerini ve plastik dili kullanarak özgün sanat eserleri ortaya koyarlar.
|
1- |
Tanışma, ders süreci hakkında bilgilendirme. Dönem boyunca kullanılacak malzeme listesinin bildirilmesi. Ön çalışma yapılması.
|
2- |
Temel tasarım elemanları ve ilkeleri hakkında görsel sunum. Örnek üzerinden nokta ve çizgi çalışması. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
3- |
Biçimler ve şekiller hakkında detaylı bilgi ve örnekler üzerinden çalışılması. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
4- |
Doku çalışması. Örnekler toplaması ve kâğıt üzerinde yeniden yorumlanması. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
5- |
Işık ve gölge çalışması. Örnekler üzerinden kompoze edilmedi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
6- |
Değer, ton ve doygunluk kavramlarının detaylı açıklanması. Örnekler üzerinden çalışılması. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
7- |
Edinilmiş tüm temel tasarım elemanlarının kullanımına dair kompozisyon çalışması. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları. Vize projesinin bildirilmesi.
|
8- |
VİZE SINAVI (Vize sınavına kadar teslim edilen tüm ödevler + Vize için verilen çalışma)
|
9- |
Denge ve vurgu ilkelerinin kompozisyon üzerinde değerlendirilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
10- |
Zıtlık, birlik, hareket ve ritim ilkelerinin kompozisyon üzerinde değerlendirilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
11- |
Oran-orantı, tekrar ve hiyerarşi ilkelerinin kompozisyon üzerinde değerlendirilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
12- |
Transformasyon, metamorfoz kavramlarının otoportre üzerinde değerlendirilmesi. Organik ve inorganik objelerin doku ve Proporsiyon gözetilerek kompoze edilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
13- |
Renkler üzerine çalışmalar. Farklı renk uygulamaları ve şablonların bildirimi. Final projesi için ön hazırlık. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
14- |
Final projesinin ön kontrolü ve kritik verilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
15- |
FİNAL - Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamını kişisel görüşleriyle birlikte sunması, komisyon değerlendirmesi. Final projesi ve tüm çalışmaları içeren dijital dosya teslimi.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel sanat kavramları hakkında bilgi sahibi olur,
|
2- |
Sanatın nasıl yapıldığı, bağlama oturtulduğu ve sunulduğu konusunda eleştirel yargılarda bulunur ve temel analitik beceriler geliştirir,
|
3- |
Temel üretim pratikleri konusunda bilgi edinip, deneyim kazanırken stüdyo/atölye tabanlı pratik çalışmalar geliştirir ve sunar,
|
4- |
Görsel ve kavramsal düşünceyi, iki ve üç boyut algısı oluşturarak soyutlama becerisi ile plastik dile aktarma yetisi ve deneyimi kazanır
|
5- |
Yeni araştırma becerileri kazanmak ve gelişmekte olan ilgi alanları üzerine düşünme ve uygun görülen materyalleri kullanarak yaratıcı yansıtma yoluyla bir sanat eseri oluşturma bağlamını temel tasarımın diliyle analiz ederek pratik olarak yeniden ortaya koyar,
|
6- |
Plastik değerleri ve öğeleri kompozisyon kurallarına göre uygular.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
8
|
104
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
13
|
2
|
26
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
137
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Sanatın temelleri (Yazar: Robert E. Stinson , David L. Cayton , Otto G. Ocvirk , Philip R. Wigg , Robert O. Bone)
- Görme Biçimleri (Yazar: John Berger)
- Sanat Tarihinin Temel Kavramları (Yazar: Heinrich Wölfflin)
- Temel Sanat Öğeleri (Yazar: Faruk Atalayer)
|
|