Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL SANAT EĞİTİMİ-I |
Birinci düzey |
SER 101 |
Zorunlu |
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK/UYGULAMA
|
Dersin amacı
|
Güzel sanatlar pratiğini temellendirme amacıyla, tarihsel sürecin kavramsal aktarımının sağlanması, temel çizim, temel tasarım becerisi, temel ilkeler ve üretim pratiklerinin kazanılması.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, güzel sanatlar pratiğini temellendirmek amacıyla tasarlanmış olup, öğrencilerin tarihsel süreçte sanatın gelişimini kavramsal açıdan anlamalarını ve yorumlamalarını sağlar. Öğrenciler, temel çizim, tasarım becerileri ve üretim pratiklerini keşfederek görsel ve kavramsal düşüncelerini iki ve üç boyutlu anlatımlara dönüştürmeyi öğrenir. Eleştirel analiz, yaratıcı araştırma yöntemleri ve stüdyo/atölye ortamında uygulamalı çalışmalar ile öğrencilerin sanat üretimine yönelik temel analitik ve pratik becerileri geliştirilir. Bu süreçte kazanılan deneyimlerle öğrenciler, soyutlama yetilerini ve plastik dili kullanarak özgün sanat eserleri ortaya koyarlar.
|
1- |
Tanışma, ders süreci hakkında bilgilendirme. Dönem boyunca kullanılacak malzeme listesinin bildirilmesi. Ön çalışma yapılması.
|
2- |
Temel tasarım elemanları ve ilkeleri hakkında görsel sunum. Örnek üzerinden nokta ve çizgi çalışması. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
3- |
Biçimler ve şekiller hakkında detaylı bilgi ve örnekler üzerinden çalışılması. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
4- |
Doku çalışması. Örnekler toplaması ve kâğıt üzerinde yeniden yorumlanması. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
5- |
Işık ve gölge çalışması. Örnekler üzerinden kompoze edilmedi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
6- |
Değer, ton ve doygunluk kavramlarının detaylı açıklanması. Örnekler üzerinden çalışılması. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
7- |
Edinilmiş tüm temel tasarım elemanlarının kullanımına dair kompozisyon çalışması. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları. Vize projesinin bildirilmesi.
|
8- |
VİZE SINAVI (Vize sınavına kadar teslim edilen tüm ödevler + Vize için verilen çalışma)
|
9- |
Denge ve vurgu ilkelerinin kompozisyon üzerinde değerlendirilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
10- |
Zıtlık, birlik, hareket ve ritim ilkelerinin kompozisyon üzerinde değerlendirilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
11- |
Oran-orantı, tekrar ve hiyerarşi ilkelerinin kompozisyon üzerinde değerlendirilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
12- |
Transformasyon, metamorfoz kavramlarının otoportre üzerinde değerlendirilmesi. Organik ve inorganik objelerin doku ve Proporsiyon gözetilerek kompoze edilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
13- |
Renkler üzerine çalışmalar. Farklı renk uygulamaları ve şablonların bildirimi. Final projesi için ön hazırlık. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
14- |
Final projesinin ön kontrolü ve kritik verilmesi. Pekiştirmek için atölye ve ev çalışmaları.
|
15- |
FİNAL - Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamını kişisel görüşleriyle birlikte sunması, komisyon değerlendirmesi. Final projesi ve tüm çalışmaları içeren dijital dosya teslimi.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel sanat kavramları hakkında bilgi sahibi olur,
|
2- |
Sanatın nasıl yapıldığı, bağlama oturtulduğu ve sunulduğu konusunda eleştirel yargılarda bulunur ve temel analitik beceriler geliştirir,
|
3- |
Temel üretim pratikleri konusunda bilgi edinip, deneyim kazanırken stüdyo/atölye tabanlı pratik çalışmalar geliştirir ve sunar,
|
4- |
Görsel ve kavramsal düşünceyi, iki ve üç boyut algısı oluşturarak soyutlama becerisi ile plastik dile aktarma yetisi ve deneyimi kazanır
|
5- |
Yeni araştırma becerileri kazanmak ve gelişmekte olan ilgi alanları üzerine düşünme ve uygun görülen materyalleri kullanarak yaratıcı yansıtma yoluyla bir sanat eseri oluşturma bağlamını temel tasarımın diliyle analiz ederek pratik olarak yeniden ortaya koyar,
|
6- |
Plastik değerleri ve öğeleri kompozisyon kurallarına göre uygular.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
|
|
2- |
OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
|
|
3- |
OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
|
|
4- |
OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
|
|
5- |
OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
|
|
6- |
OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
|
|
7- |
OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
|
|
8- |
OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
|
|
9- |
OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
|
|
10- |
OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
|
|
11- |
OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
|
|
12- |
OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
|
|
13- |
OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
|
|
14- |
OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
|
|
15- |
OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
16- |
OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
|
|
17- |
OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
|
|
18- |
OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
|
|
19- |
OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
|
|
20- |
OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
8
|
104
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
13
|
2
|
26
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
137
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Sanatın temelleri (Yazar: Robert E. Stinson , David L. Cayton , Otto G. Ocvirk , Philip R. Wigg , Robert O. Bone)
- Görme Biçimleri (Yazar: John Berger)
- Sanat Tarihinin Temel Kavramları (Yazar: Heinrich Wölfflin)
- Temel Sanat Öğeleri (Yazar: Faruk Atalayer)
|
|