Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ I |
Birinci düzey |
F-SKY101 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ELİF GAZİOĞLU TERZİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HATUN KORKMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Siyasal olayları soyutlama, kavramsallaştırma, karşılaştırma becerilerine ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip, siyasetin önemini/değerini kavrayan öğrenciler yetiştirmek. Devlet-toplum ilişkilerinin aldığı farklı biçimler üzerinde durularak, öğrencilerin çağdaş demokrasilerin işleyiş mantığını, karşılaştığı sorunları ve bu sorunlara karşı üretilen olası çözümleri kavramasını sağlamak
|
Dersin tanımı
|
Siyaset biliminin inceleme alanı, siyaset biliminin gelişimi, siyaset bilimindeki farklı ekoller/yaklaşımlar, siyaset bilimindeki temel kavramlar, siyasetin aktörleri, siyasal sistemlerin sınıflandırılması, siyasal sürecin işleyişi, siyasal eylemin özneleri, siyasa yapımı, siyasal katılma, siyasal nüfuz, siyasal kültür, siyasal ideolojiler, demokrasi ve temsil sorunları, devlet biçimleri
|
1- |
Giriş Dersi: Siyaset Nedir?
|
2- |
Siyasetin İncelenmesi: Felsefi Gelenek/ ?Siyaset Felsefesi? ve Ampirik Gelenek
|
3- |
Bir Disiplin Olarak Siyaset Biliminin Gelişimi: Kurumsal Yaklaşım, Davranışsalcı Yaklaşım, Yapısal-İşlevselci Yaklaşım
|
4- |
İdeal tip, Meşruiyet, Otorite, İktidar
|
5- |
Siyasal Sistemlerin Sınıflandırılması, Sınıflandırılmalarda Kullanılan Değişkenler, Sınıflandırmalarda Karşılaşılan Sorunlar
|
6- |
Siyasal Sistemlerin Sınıflandırılması: Montesquieu ve Tocqueville
|
7- |
Siyasal Sistem Yaklaşımı
|
8- |
Ara Dönem Sınavı
|
9- |
Siyasal Eylemin Özneleri: Bireyler, Gruplar, Örgütler
|
10- |
Siyasi Partiler: İşlevleri ve Tipleri
|
11- |
Seçim Sistemleri ve Siyasal Sistem İlişkisi
|
12- |
Siyasal Kültür
|
13- |
Siyasal Modernleşme
|
14- |
Siyasetin Bağımlılığı: Marx, Gramsci, Althusser, Poulantzas
|
15- |
Genel Değerlendirme ve Tartışmalar
|
16- |
Dönem Sonu Sınavı
|
17- |
Dönem Sonu Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Siyasetin kavramları, konusu ve teorileri hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Siyaset bilimindeki farklı yaklaşımları karşılaştırmalı olarak değerlendir
|
3- |
Siyaset bilimi teorilerinden yola çıkarak siyasal ve toplumsal gelişmeleri analiz eder
|
4- |
Çağdaş ve geleneksel yaklaşımları ele alarak ulusal ve uluslararası güncel siyasal gelişmeleri çözümler.
|
5- |
Siyasal sürecin işleyişi ve temel aktörleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Siyaset bilimi metodolojisini kullanarak teorik ve ampirik araştırmalar yapar
|
7- |
Siyasal partiler,baskı ve çıkar gurupları, seçim sistemleri, parti modelleri, ana akım ideolojiler hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olur
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir:
Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
|
|
2- |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
|
|
3- |
Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
|
|
4- |
Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
|
|
5- |
Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
|
|
6- |
Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
|
|
7- |
Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
|
|
8- |
Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
|
|
9- |
Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
|
|
10- |
Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
|
|
11- |
Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
|
|
12- |
Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
|
|
13- |
Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
|
|
14- |
Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
3
|
12
|
36
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Heywood Andrew(2006), Siyaset.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|