Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
|
Dersin amacı
|
Osmanlı Dönemi''nden Cumhuriyet''e geçiş sürecinde yaşanan toplumsal, siyasal ve kültürel değişimi incelemek ve araştırmak ve Osmanlı Dönemi''nden Cumhuriyet''e geçişte süregelen kültürel ve sosyal devamlılığı incelemektir.
|
Dersin tanımı
|
Osmanlı Dönemi''nden Cumhuriyet Dönemi''ne geçişte yaşanan toplumsal, siyasal ve kültürel değişimleri incelemek ve tartışmaktır.
|
1- |
Osmanlı Dönemi''nden Türkiye Cumhuriyeti''ne değişim ve süreklilik konusu üzerinde durulmuş, toplumsal değişme hakkında bilgi verilmiştir. Değişim, süreklilik, modernleşme, modernizm gibi kavramlar anlatılmıştır.
|
2- |
Osmanlı döneminde arazi kullanımı, nüfus hareketleri ve Osmanlı coğrafyası hakkında bilgi verilmiştir.
|
3- |
Osmanlı Dönemi''ndeki siyasi rejim, hukuk sistemi ve Osmanlı kültürü hakkında detaylı bilgiler verilmektedir.
|
4- |
Osmanlı Dönemindeki yenilik hareketlerine değinilmiş ve bu yeniliklere ayrıntılı olarak değinilmiştir. Osmanlı döneminde yapılan reformlara değinilmiştir.
|
5- |
Osmanlı aydınları, gazetecilik, edebiyat ve tiyatro gibi konulara değinilmiştir.
|
6- |
Osmanlı Dönemi eğitim kurumları hakkında detaylı bilgi verilmiş, medreselerden modern okullara geçiş sürecine değinilmiştir.
|
7- |
Osmanlı döneminde şehir kavramı, kentleşme ve sanayileşme gibi konularda detaylı bilgiler verilmektedir.
|
8- |
Sınav
|
9- |
Osmanlı Dönemi''ndeki kent meydanı kavramı ve yeni kent olgusu gibi kavramlara değinilmiş ve Türkiye Cumhuriyeti''ndeki kent kavramı arasındaki farklılıklar ele alınmıştır.
|
10- |
Osmanlı''dan Cumhuriyet''e kadar hızla değişen şehir algısının kültürel ve toplumsal etkileri ve toplumun bu değişimlere uyum sağlama sürecinde yaşanan gelişmeler üzerinde durulmaktadır.
|
11- |
Osmanlı Dönemi''nin son döneminde kurulan yabancı ve kültürel kurumlar üzerinde durulmuştur.
|
12- |
Türkiye Cumhuriyeti döneminde modernizm, modernite, devletçilik, devrimcilik gibi kelimeler üzerinde durulmuştur.
|
13- |
Türkiye Cumhuriyeti''ndeki eğitim ve kültür yapıları, kamu yapıları ve kültürel-sosyal değişim üzerinde durulmaktadır.
|
14- |
Kılık kıyafet değişikliği, harf devrimi gibi Türkiye Cumhuriyeti''nin toplumsal yapısındaki köklü değişiklikler üzerinde durulmuştur.
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Osmanlı Döneminde başlayan modernizm çağdaşlık, değişim ve süreklilik gibi kavramları hakkında bilgi edinme.
|
2- |
Osmanlı Döneminde tarım araziler toprak kullanımı sosyal ve kültürel yaşam hakkında fikir edinebilme.
|
3- |
Osmanlı Döneminde toplumsal yapının değişmesi nüfus hareketlilikleri ve hukuk sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
|
4- |
Osmanlı döneminde yapılan sanayileşme ve ekonomik değişim hakkında fikir sahibi olabilme.
|
5- |
Türkiye Cumhuriyeti döneminde modernizm, çağdaşlık ve yenileşme hakkında bilgi sahibi olma.
|
6- |
Osmanlı döneminde kent kavramı ile Türkiye Cumhuriyetinde kent kavramı hakkında fikir sahibi olabilme, değişen kent algısını kavrayabilme.
|
7- |
Türkiye Cumhuriyeti döneminde sosyal hayat, kültürel hayat hakkında bilgi edinebilme.
|
8- |
Osmanlı Döneminde gazete, tiyatro kılık kıyafet gibikonular hakkında fikir sahibi olabilme.
|
9- |
Türkiye Cumhuriyeti döneminde Harf inklabı, kılık kıyafet değişimi hakkında fikir sahibi olabilme.
|
10- |
Türkiye cumhuriyetinde yaşanan toplumsal ve kültürel yaşantının değişimi hakkında bilgi sahibi olabilme.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecini anlatabilecek.
|
|
2- |
Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecindeki olayları, savaşları anlatabilecek.
|
|
3- |
Mondros Mütarekesi ve bu süreçte yaşananları anlatabilecek
|
|
4- |
Mustafa Kemal Atatürk'ün yeni Türk devleti kurma fikrinin doğuşunu ve gelişimini anlatabilecek
|
|
5- |
TBMM'nin ortaya çıkışı ve özelliklerini anlatabilecek
|
|
6- |
TBMM'nin yaptıklarını, karşılaştığı siyasi ve askeri olayları anlatabilecek
|
|
7- |
Kurtuluş Savaşı'nın hangi şartlarda kazanıldığını ortaya koyabilecek
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
1
|
3
|
3
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
1
|
3
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
15
|
AKTS
|
|
|
0.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|