Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİM TARİHİ |
İkinci düzey |
EGB 535 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. REMZİ KILIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. REMZİ KILIÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemini,; Türk eğitim olgusunun tarihi süreçleri bilgisi; Türk eğitim tarihi dersinin bireysel ve toplumsal yararları ve öğretmenlik mesleğine katkıları
|
Dersin tanımı
|
Ortaasya Türk devletlerinde eğitim. İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim. Büyük Selçuklularda ilköğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim. Medreseler. Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim. Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası. Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi -ilköğretim, ortaöğretim, yüksek öğretim, öğretmen yetiştirme. Günümüzde Türk eğitim sisteminin yapısı.
|
1- |
Ortaasya Türk devletlerinde eğitim.
|
2- |
İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim.
|
3- |
Büyük Selçuklularda ilköğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim.
|
4- |
Medreseler.
|
5- |
Selçuklular dönemi Türk-İslam bilim insanları
|
6- |
Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim.
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim.
|
9- |
Eğitim Tarihinde ilk yasal düzenlemeler ve yeni anlayışlar.
|
10- |
Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası.
|
11- |
Atatürk´ün eğitim felsefesi.
|
12- |
Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi -ilköğretim, ortaöğretim, yüksek öğretim, öğretmen yetiştirme.
|
13- |
Cumhuriyet dönemi başlıca eğitim düşünürleri.
|
14- |
Yarıyıl sonu sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türk Eğitim tarihin önemin kavrar
|
2- |
Öğretim kademelerinin tarihsel süreç içerisindeki değişim ve dönüşümlerini kavrar
|
3- |
Medreselerin eğitim sistemimiz üzerine etkisini bilir ve söyler
|
4- |
Öğretmen eğitiminin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini kavrar
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
5
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
5
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1.AKYÜZ, Y. Türk Eğitim Tarihi, Alfa Yay., İstanbul, 2001. 2.BİNBAŞIOĞLU, C., Eğitim Düşüncesi Tarihi, Anı Yay., Ankara, 2004. 3.KOÇER, H. A., Türkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi, MEB Yay., İstanbul, 1991. 4.ERGİN, O. N., Türk Maarif Tarihi, Osmanbey Matbaası, İstanbul, 1940. 5.ÇELEBİ, A., İslam’da Eğitim Öğretim Tarihi, Damla Yay., İstanbul, 1976.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---
|
|