Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HAYVAN COĞRAFYASI |
Birinci düzey |
BİY406 |
Seçmeli |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
---
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. COŞKUN TEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. COŞKUN TEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
----
|
Dersin veriliş şekli
|
Her konunun işlenmesi derste; bilgisayar programı destekli olarak gözlem ve konu anlatımı şeklinde gerçekleştirilecektir. Öğrencilere çeşitli konularda ödev verilerek hayvan coğrafyası hakkındaki bilgileri pekiştirilecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; hayvanların yayılışını, zoocoğrafik ve biyocoğrafik bölgeleri ve hayvan çeşitliliğini Türkiye ve Dünya coğrafyası açısından öğrencilere kavratmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Tarihçe, hayvanların yayılım mekanizmaları, yayılım çeşitleri, kara ve denizlerin zoocoğrafik bölgeleri ve bu bölgelere ait hayvan grupları, jeolojik devirler ve bu devirlerde zoocoğrafik bölgelerin durumu, adalar faunası ve yalıtımı, insanların hayvan yayılışındaki etkileri, Türkiye zoocoğrafyası, zoocoğrafya bilimindeki son gelişmeler.
|
1- |
Zoocoğrafyanın tanımı ve tarihçesi
|
2- |
Zoocoğrafyanın bölümleri ve genel kavramlar
|
3- |
Yayılış alanlarının yapısı
|
4- |
Hayvan göçleri
|
5- |
Kıta hareketleri,
|
6- |
Dağılma merkezleri
|
7- |
Buzullaşma
|
8- |
Kara köprüleri, Endemizm,
|
9- |
Zoocoğrafik bölgelerin tanımlanması
|
10- |
Zoocoğrafik bölgeler ve hayvanları
|
11- |
Biyocoğrafik bölgeler ve hayvanları
|
12- |
Biyocoğrafik ekoller, Türkiye ve yakın ülkeler zoocoğrafyası
|
13- |
Türkiye deki Milli parklar ve önemleri,
|
14- |
IUCN kriterleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dünyanın oluşumundan bu yana kıtaların kayması ve konumlanması hakkındaki görüşleri tanımlayabilir.
|
2- |
Hayvanların yayılışına etki eden etmenler ve hayvanların yaşam ortamlarını gruplandırabilir..
|
3- |
Jeolojik dönemlerdeki buzullaşmalar ve kara köprülerini tanımlayabilir
|
4- |
Dünyadaki karasal ve denizel zoocoğrafik bölgeleri tanımlayabilir.
|
5- |
Geçmiş dönemlerde meydana gelen olayların hayvanların yayılışına ve biyoçeşitliliğe nasıl etki ettiğini tanımlayabilir.
|
6- |
Anadolu’nun oluşumu ve genel Türkiye Zoocoğrafyası hakkında yorum yapabilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
|
|
3- |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
|
|
5- |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
6- |
Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
|
|
7- |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
|
|
8- |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
|
|
9- |
Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
|
|
12- |
Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
|
|
13- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
|
|
14- |
Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
72
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1- Demirsoy, A., Genel ve Türkiye Zoocoğrafyası “Hayvan Coğrafyası”, Meteksan A. Ş., 1999.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Makale okuması
|
|