Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MİMARLIK BİLGİSİ VE PROJESİ |
Birinci düzey |
ŞBP216 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Turkçe
|
Koordinatör
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AHMET TÜREL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE TORAMANLI,ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BAHADIR ALTINKAYNAK, ÜCR. ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AHMET ÖĞÜT,ÜCRETLİ ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BEYZA BÜYÜKNALBANT TUNCA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik –Uygulama
|
Dersin amacı
|
Kentsel mekanın, mimari mekanla ilişkisini anlama becerilerinin geliştirilmesi ve konut tasarımı özelinde mimari bilginin oluşturulması.
|
Dersin tanımı
|
Ölçü ve ölçek bilgisinin insan-mekan ilişkisi bağlamında değerlendirilmesi ve konut tasarımı odaklı öneri projeler geliştirilerek; kavramsal bilginin herbir öğrencinin hazırlayacağı bireysel projelerle değerlendirilmesi. Ders izlencesi boyunca her hafta, (ilk hafta hariç) o hafta işlenecek konuya ilişkin hazırlanan ödevlerin sunumu ve bir önceki haftada işlenen konuya ilişkin bir genel değerlendirme yapılmaktadır.
Proje çalışması, şubeler halinde, her aşamasında öğrenciye çalışması ile ilgili ders yürütücüleri tarafından verilecek kritikler ile birlikte ilerleyecektir.
|
1- |
Dersin kapsamı konusunda genel bilgilendirme ve giriş, proje konususn duyurulması
|
2- |
Ölçü – insan ölçüsü
|
3- |
Tasarım ve ölçek / tasarımda topografya ve iklim
|
4- |
Konut tasarımı
|
5- |
Konut tasarımı
|
6- |
Konut tasarımı
|
7- |
Konutun bileşenleri-(yaşam alanı ve yatak odası, mutfak ve ıslak hacimler)
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Konut tasarımı
|
10- |
Dönem içi öğrenci ödevleri üzerinde genel tartışma ve değerlendirme (1/200 ölçekli vaziyet planı)
|
11- |
Dönem içi öğrenci projesi tashihi (1/100 ölçekli mimari tasarım ve vaziyet planı)
|
12- |
Dönem içi öğrenci projesi tashihi (1/100 ölçekli mimari tasarım)
|
13- |
Dönem içi öğrenci projesi tashihi (1/100 ölçekli mimari tasarım)
|
14- |
Final teslimi ile ilgili bilgilendirme
|
15- |
Final teslimi ile ilgili öğrenci soru cevap, proje tashihi
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İnsan - mekan arasında ölçü-ölçek ilişkisini kurar.
|
2- |
Kent Planlama ile mimari bilginin ilişkisini kurar
|
3- |
Konutun mimari çözümlemesini yapar.
|
4- |
Konut tasarımında temel düzeyde bilgiye sahip olur.
|
5- |
Konut - parsel ilişkisini kurar.
|
6- |
Mimari tasarım - kentsel tasarım ilişkisini temel düzeyde kurar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kentsel Tasarım
|
|
2- |
Kent ve Bölge Planlama
|
|
3- |
Ulaşım
|
|
4- |
Peyzaj
|
|
5- |
Ekoloji
|
|
6- |
Sosyoloji
|
|
7- |
Şehircilik Tarihi
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Kentsel Koruma
|
|
10- |
Bilgisayar Destekli tasarım
|
|
11- |
Kentsel Coğrafya
|
|
12- |
Mimarlık Bilgisi
|
|
13- |
Ekonomi
|
|
14- |
Gayrimenkul Değerleme ve Konut
|
|
15- |
İstatistik
|
|
16- |
İmar Hukuku
|
|
17- |
Çizim ve Sunum Teknikleri
|
|
18- |
Planlama Kuram ve Teknikleri
|
|
19- |
Yabancı Dil
|
|
20- |
Genel Kültür
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
4
|
60
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
1
|
15
|
Ödevler
|
4
|
1
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
7
|
7
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
102
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Ünsal, B., Bina Bilgisi, (1964), Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
-Arcan, E.F.,(1999), Mimari Tasarıma Yaklaşım,Tasarım Yayın Grubu, İstanbul.
-Ching, F.D.K., Adams, C., (2001), Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Yapı Yayın, İstanbul.
-Akçura N. (Prj. Yöneticisi) (1996), Tarihi Çevrede Konut-Yapı İlişkisi, Konut Araştırmaları Dizisi:12, T.C. Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı, ODTÜ Basım İşliği, Ankara.
-Küçükerman, Ö., (2007), Turkish House in Search of Spatial Identity, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, Euromat Entegre Matbaacılık, İstanbul.
-Spreiregen, P.D., Urban Design: The Architecture of Towns and Cities, (1965), McGraw-Hill Book Company.
-Sey, Y., (1999), Tarihten Günümüze Anadolu’da Konut ve Yerleşme, Ofset Yapımevi, İstanbul.
|
|