Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TOPRAK ZOOLOJİSİ |
İkinci düzey |
BİY 586 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYŞE TOLUK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYŞE TOLUK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin, toprak faunasının tür kompozisyonuna dayanarak toprağın özelliklerinin belirlenmesi, topraktaki biyolojik olaylar ve onların toprak üzerine etkileri hakkında bilgi kazanmalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste; hayvan yaşam ortamı olarak toprağın tanımı ve özellikleri, toprak hayvanları ile ilişkili bazı terimlerin açıklaması, toprak ve döküntüde yaşayan omurgasız ve omurgalı hayvanların morfolojisi, biyolojisi ve ekolojisi, toprak zoolojisinde araştırma yöntemleri konuları işlenmektedir.
|
1- |
Toprağın fiziksel ve kimyasal özellikleri
|
2- |
Toprağın fiziksel ve kimyasal özellikleri
|
3- |
Toprak hayvanları ile ilişkili bazı terimlerin açıklaması
|
4- |
Toprak protozoonları
|
5- |
Turbellaria, Nematoda
|
6- |
Oligochaeta, Hirudinea, Tardigrada, Terrestrial Gastropoda
|
7- |
Scorpionida, Araneida, Pseudoscorpionida, Opiliones
|
8- |
Acarina
|
9- |
Myriapoda, Insecta
|
10- |
Toprakta yaşayan omurgalı hayvanlar
|
11- |
Toprak hayvanlarının ayıklanmasında kullanılan aygıtlar ve gereçler
|
12- |
Populasyon yoğunluğunu belirleme yöntemleri
|
13- |
Toprak faunasının biyokütlesinin ölçülmesi, biyosönotik indeksler
|
14- |
Toprak faunasının biyokütlesinin ölçülmesi, biyosönotik indeksler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Toprak ve toprak hayvanları ile ilişkili bazı öenmli kavramları tanımlar
|
2- |
Turbellaria ve Nematoda'nın toprak oluşumuna katkıları hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Oligochaeta ve Hirudinea'nın toprak oluşumuna katkıları hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Tardigrada ve Terrestrial Gastropodanın toprak oluşumuna katkıları hakkında bilgi sahibi olur.
|
5- |
Scorpionida, Araneida, Pseudoscorpionida, Opiliones ve Acarina gibi canlıların toprak oluşumuna katkıları hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Myriapoda, Insecta ve Toprakta yaşayan omurgalı hayvanların toprak oluşumuna katkıları hakkında bilgi sahibi olur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
5
|
35
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
65
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
35
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Dindal, D. L., 1990, Soil Biology Guide, John Wiley and Sons, New York.
2. Gorny, M., Grüm, L., Methods in Soil Zoology, Elsevier, PWN Ltd.¬, Warszawa.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1.Selected papers from Pedobiologia.
|
|