Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ I Üçüncü düzey İÖP 305 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili English
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ASİYE DOĞAN UÇAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Abdullah Gökşin
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı .
Dersin veriliş şekli Lecture
Dersin amacı Train prospective teachers to implement authentic material in their teaching environment
Dersin tanımı Example short stories and novels from British and American and those which are originally produced in English; identification of the distinctive features of short stories and novels; different approaches to using literature with teenage and adult learners at all levels; examining ways in which the teaching of literature and language in these two genres (short story and novel), exploring theoretical and practical dimensions of this integration; analysis of literary texts as content and as context; culture teaching through short stories and novel in the following domains: comparison and contrast between objects or products that exist in the target and native culture; proverbs, idioms, formulaic expressions which embody cultural values; social structures, roles and relationships; customs/ rituals/ traditions; beliefs, values, taboos and superstitions; political, historic and economic background; cultural institutions; metaphorical/ connotative meanings, use of humors.

Dersin içeriği
1- What are the major genres of Literature? Literary terms.
2- Systemic approach to short story analysis through examples
3- Eleven by Sandra Cisneros-Tell Tale Heart by Edgar Allan Poe
4- Test by Angelica Gibbs-End of the Birthday Party by Graham green- The Lottery by Shirley Jackson
5- Last Leaf by O.Henry-A rose for Emily by William Faulkner-OYSTERS by Anton Chechov
6- The Phoenix by Sylvia Warner -The Wreck by Guy de Maupassant
7- Midterm Examination
8- Introduction to English Novel and Novel Analysis
9- FRANKENSTEİN MARY SHELLEY
10- FRANKENSTEİN MARY SHELLEY
11- LİTTLE PRİNCE - Antoine de Saint -Exupery
12- LİTTLE PRİNCE - Antoine de Saint -Exupery
13- Of Mice and Men. John Steinbeck
14- Of Mice and Men. John Steinbeck
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Make students familiar with short stories and novels
2- Encourage students to interpret literary texts and improve their language competence
3- Give same some idea as how to implement authentic texts in their classes
4- --
5- --
6- --
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 5 20
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Selected texts from world literature mostly by english authors
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar