Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarimsal Biyoteknoloji > İSTATİSTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İSTATİSTİK Birinci düzey GZM 102 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ASİYE YILMAZ ADKINSON
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ASİYE YILMAZ ADKINSON
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulamalı
Dersin amacı Temel İstatistik kavramlarını, verilerin sunumunu, olasılık kavramını ve dağılışları, yapılan denemelerden elde edilen verilerin analizi ve analiz sonuçlarının yorumlanmasını öğretmektir.
Dersin tanımı Üzerinde çalışılan konu ile ilgili sayısal verilerin gözlem veya deneme yoluyla doğru olarak toplanması, değerlendirilmesi, özetlenmesi, takdimi, bazı analiz ve tahminlerin yapılması ile ilgili prensipleri açıklayan metod bilimidir.

Dersin içeriği
1- Dersle ilgili genel bilgilerin açıklanması Temel İstatistik kavramları
2- Deskriptif İstatistik(Verilerin Toplanması, Frekans Dağılım Tablosu Hazırlanması ve Grafikler)
3- Yer Ölçüleri (Aritmetik Ortalama, Mod, Medyan, Geometrik Ortalama, Harmonik Ortalama)
4- Dağılış Ölçüleri (Değişim genişliği, Ortalama sapma, Standart sapma, Varyans, Varyasyon katsayısı)
5- Kesikli Olasılık Dağılışları (Binom, Poisson Dağılışı)
6- Sürekli Olasılık Dağılışları (Normal, Standart Normal Dağılış)
7- Tekrar
8- Vize Sınavı
9- Güven Aralıkları
10- Hipotez Testleri
11- Ki-kare Dağılışı
12- Regresyon analizi
13- Korelasyon analizi
14- Çalışma Problemleri
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İstatistik bilimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
2- Olasılık dağılışlarını tanıma ve kavrama
3- Hipotezlerin test edilmesi
4- Temel istatistik teknikleri ve yöntemleri uygulayabilme becerisi
5- sayısal verilerin gözlem veya deneme yoluyla doğru olarak toplanması
6- Sayısal verilerin değerlendirilmesi, özetlenmesi, takdimi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bitkisel ve hayvansal tarım üretimin genel prensiplerini bilir
2- Biyoteknoloji ile ilgili kavram ve teknikleri bilir, inceleyebilir, yorumlayabilir, çözüm üretebilir
3- Biyoteknoloji eğitim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bitkisel ve hayvansal üretimde kullanabilir
4- Tarımsal faaliyeti içinde yer alan ve ekonomik üretimi yapılan tarımla ilgili genetik gelişim, üreme, genetik mühendisliği, endüstriyel üretim, bitkisel, hayvansal ve mikrobiyal teknolojik yaklaşımlar, enzim teknolojisi konularında gerekli bilgiye sahiptir.
5- Biyoteknoloji alanında ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
6- Yaşam boyu öğrenme gereçlerinin ve sistemlerinin farkındadır ve etkin olarak kullanabilir. İçinde bulunduğu sosyal çevre ile iletişim kurar, faydalı projeler üretir ve uygular
7- Islah çalışmalarını yürütebilir, ıslah çalışmalarında moleküler ve doku kültürü uygulamalarını bilir ve uygulayabilir.
8- Genetik mühendisliği ve rekombinant DNA teknolojisi için gerekli moleküler teknikleri bilir ve uygulayabilir.
9- Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanında etik ilkelere vakıftır.
10- Bitki, Hayvan ve Mikro organizmalarının biyolojisini, fizyolojisini ve genetiğini bilir
11- Tohum teknolojisinde girişimcilik yapabilir ve DNA testleriyle ilgili tarım, çevre ve tıp alanında çalışabilir
12- Bitki, hayvan ve mikrobiyoloji alanda girişimcilik yapabilir ve enzim ve gen teknolojilerinde proje üretebilir
13- İngilizce literatürü takip edebilecek durumdadır
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı KAYAALP, G.T., ÇANKAYA, S. 2011. İstatistik. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel Yayın No : 258, Ders Kitapları Yayın No : A-84 ADANA.
Yardımcı Kaynaklar YILDIZ, N., AKBULUT, Ö., BİRCAN, H. 2006, İstatistiğe Giriş. Aktif Yayınları, ERZURUM. DÜZGÜNEŞ, O., KESİCİ, T., GÜRBÜZ, F., 1993. İstatistik Metotları. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yayınları no: 861, Ders Kitapları Yayın No:229, ANKARA. DEVORE, J.L. 1995. Probability and Statistics for Engineering and the Science

Ders ile ilgili dosyalar