Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BOŞALTIM FİZYOLOJİSİ |
İkinci düzey |
VFZ-510 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EBRU ÇETİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr.Nazmi ÇETİN
Doç.Dr.Ebru ÇETİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ders, genel sunumlar, CD gösterimleri
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere boşaltım sistemi hakkında temel bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Dersin tanımı Bu derste boşaltım sistemi anlatılmaktadır.
|
1- |
Boşaltım Sistemine giriş
|
2- |
Böbreğin yapısı ve genel fonksiyonları
|
3- |
Kapillerler ile doku sıvısı arasında madde alış-verişi
|
4- |
Glomerulus fonksiyonu
|
5- |
Glomerular filtrasyon hızı
|
6- |
Renin-anjiyotensin-aldosteron sistemi
|
7- |
Nefronun yapısı
|
8- |
Böbrek tubullerinin fonksiyonları
|
9- |
Böbrek tubullerinde geri emilim
|
10- |
Böbrek tubullerinde ekskresyon
|
11- |
Bikarbonat rezorpsiyonu
|
12- |
Klirens
|
13- |
suyun geri emilmesi ve idrar oluşumu
|
14- |
Genel değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Nefronun bölümlerini listeleyebilme
|
2- |
Memeli ,sürüngen ve kanatlılarda böbreklerin yapısını tanımlayabilme.
|
3- |
Böbreklerin görevlerini açıklayabilme.
|
4- |
Böbreklerde transportu açıklayabilme
|
5- |
Sekresyon mekanizmasını açıklayabilme
|
6- |
Böbrek metabolizmasını açıklayabilme.
|
7- |
Klirensi tanımlayabilme
|
8- |
Karşılaştırmalı böbrek fizyolojisini değerlendirebilme
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
|
|
2- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
3
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
3
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
3
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
10
|
2
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara
2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara
2. Cunningham, J.G., 2002: Textbook of veterinary physiology.Elsevier, USA.
3. Reece, W.O., 1997: Physiology of domestic animals. Williams and Wilkins, USA
4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
|
|