Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ASYA’ DA KADIN ÇALIŞMALARI |
İkinci düzey |
AÇD613 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DİDEM YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DİDEM YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Bu ders farklı disiplinlerden gelen öğrencilere kadın çalışmalarına yönelik kavramsal ve kuramsal çerçeveyi sunmayı amaçlamaktadır. Ders, bir bilgi alanı olarak kadın çalışmalarının, içeriğini ve sorunlarını disiplinlerarası bir yaklaşımla eleştirel bir gözle incelemeyi hedeflemektedir. Ders kapsamında cinsiyetin sosyal inşası, kadınlık ve erkekliğe bağlı anlamlar, cinsiyet farklılıklarının kavramsallaştırılması, ailede, çalışma yaşamında, politikada ve eğitimde kadın ve toplumsal cinsiyet konuları incelenecektir.
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
- Dersin müfredatı ve ölçme yöntemleri
- Sınav/Ödev konularının seçimi hakkında bilgilendirme
|
2- |
- Kadın çalışmaları ve toplumsal cinsiyetle ile ilgili temel kavramlar
|
3- |
- Kadın çalışmalarında kullanılan teorik yaklaşımlar
|
4- |
- Kadın Çalışmaları ve Toplumsal Cinsiyet Sorunu
|
5- |
- Kadın çalışmalarında kullanılan teoriler
|
6- |
Feminist Teori - Liberal Feminizm
|
7- |
Feminist Teori - Radikal Feminizm
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Feminist Teori - Marksist ve Sosyalist Feminizmler
|
10- |
Feminist Teori - Psikanalitik Feminizm
|
11- |
Feminist Teori - Varoluşçu, Postyapısalcı ve Postmodern Feminizmler
|
12- |
Asya’da Kadın Çalışmaları (Hindistan Örneği)
|
13- |
Asya’da Kadın Çalışmaları (Çin Örneği)
|
14- |
Sunumlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kadın ve toplumsal cinsiyetle ilgili kavramsal terminolojiyi bilir,
|
2- |
Kadın ve toplumsal cinsiyete ilişkin temel metodolojik perspektifler ve teorik yaklaşımları değerlendirir,
|
3- |
Kadınlarla ilgili akademik çalışmalara temel oluşturabilecek düzeyde bilgi edinir,
|
4- |
Cinsiyet ile toplumsal cinsiyet arasındaki farkı ayırt eder,
|
5- |
Kuram ve yöntem olarak kadın sorunlarını nasıl inceleneceği konusunda teorik açıdan bilgilendirerek, pratiğe dönüştürme konusunda deneyim kazanır,
|
6- |
Bilimsel araştırma ve yazma yeterliliği artar,
|
7- |
Yaratıcı düşünme ve kavramsal açıdan farkındalığı gelişir,
|
8- |
Grup çalışması konusunda deneyim elde edilir,
|
9- |
Sunum becerilerini gelişir,
|
10- |
Akademik yayın sürecinin işleyişi hakkında deneyim kazanır.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Donovan, J. (2014). Feminist Teori. İletişim Yayınları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Baran, A. G. (2008). Kadın ve Feminist Çalışmalarında Yeni Yöntemsel Arayışlar. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 2008/1: 28-48.
Edwards, L. (2000). Women in Asia. Allen and Unwin.
Gangoli, G. (2007). Indian Feminisms. Ashgate Publishing Company.
Güçlü, S. (2012). Feminist Metodoloji Tartışmaları. Mediterranean Journal of Humanities, II/1:107-120.
Liu, L. H. Rebecca, K. E. Ko, D. (2013). The Birth of Chinese Feminism. Columbia University Press.
McNay, L. Gender, Habitus and the Field. Theory, Culture and Society, Vol 16(1): 95-117.
Sancar, S. (2013). Üniversitede Feminizm? Bağlam, Gündem ve Olanaklar. Toplum ve Bilim, 97:164-182.
Smith, B. G. (2019). Kadın Çalışmaları Temeller. İletişim Yayınları.
Tong, R. Botts, T. F. (2021). Feminist Düşünce. Sel Yayıncılık.
|
|