Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ Birinci düzey MB 204 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NEŞET MUTLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ NEŞET MUTLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze, Laboratuvar
Dersin amacı Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği öğretim teknolojilerinin kullanılması ve üretilmesi becerilerinin öğretmen adaylarına kazandırılması
Dersin tanımı İster elektronik, ister basılı materyallerin tasarımı, geliştirilmesi ve üretilmesi.

Dersin içeriği
1- Temel kavramlar
2- Öğretim teknolojilerinin tarihçesi
3- Öğretim teknolojileri ve öğrenme kuramları
4- Öğretimde kullanılan materyaller I
5- Öğretimde kullanılan materyaller II
6- Görsel tasarım ilkeleri ve öğeleri
7- Materyal seçimini etkileyen faktörler
8- Web tabanlı öğrenme kuramları
9- Web tabanlı öğrenme uygulamaları
10- Materyal geliştirme I
11- Materyal geliştirme II
12- Sunu hazırlama ve dinleyiciye aktarma becerileri
13- Öğretim teknolojileri ve planlama
14- Öğretim Teknolojileri ve İletişim
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretim teknolojileriyle ilgili temel kavramları bilir
2- Öğrenme kuramları ile öğretim teknolojileri arasındaki ilişkiyi açıklar.
3- Basılı öğretim materyalleri tasarlar, geliştirir ve uygular.
4- Elektronik ortamda öğretim materyalleri tasarlar, geliştirir ve uygular.
5- İletişim araçlarını etkili şekilde kullanabilir.
6- Görsel tasarım ilkelerini ve öğelerini materyal seçiminde ve geliştirilmesinde kullanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 6 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öğretim Teknolojileri - Tuğba Yanpar YELKEN
Yardımcı Kaynaklar Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme - Halil İbrahim YALIN

Ders ile ilgili dosyalar