Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YABANCI DİL |
İkinci düzey |
1.1.11 |
|
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
İNGİZCE
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET EMIN GÖKŞEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
NOT NECESSEARY
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğrenciler temel ve orta düzeyde dil bilgisi konularını çalışacaklarıdr. Bu konular daha çok dersin ilk yarım saatini kapsayacak olup arta kalan zaman diliminde sunulan okuma parçaları aracılığıyla tartışma ve sunum teknikleri üzerinde odaklanacaklardır. Önümüzdeki üç hafta içerisinde özellikle dersin ikinci yarısında Yabancı Dil I dersi içerisinde almış oldukları okuma yaklaşımları neticesinde sunulan okuma parçalarını analiz edeceklerdir.Okuduğunu anlama becerisi üzerinde durulacak ve temel bilgiler aktarıldıktan sonra yazma aktiviteleri düzenlenecektir.Öğrenci merkezli ve iletişimsel yaklaşım en üst seviyede uygulanmaya çalışılacaktır.
|
Dersin amacı
|
İngilizce temel dil becerilerini kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
ENGLISH
|
1- |
Tanışma metinleri, olmak fiilinin kullanımı, sayılar, ülkeler, alfabe.
|
2- |
Şimdiki zaman, aitlik bildiren kelime ve yapılar, zamanı söyleme, aile bireyleri.
|
3- |
Belirli belirsiz tanımlayıcılar, tekillik-çoğulluk, işaret sftaları ve zamirleri, meslekler.
|
4- |
Bir kişi yada nesnenin varlğından bahsetme, sıfat ön ekleri, yer bildiren edatlar.
|
5- |
Geniş zaman, sıklık zarfları, duyu fiilleri, zaman bildiren edatlar.
|
6- |
-e bilmek yapısı, wh ile başlayan soru yapıları, nesne konumundaki zamirler, iyelik zamirleri
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Sayılabilen, sayılamayan isimler, miktar bildiren ifadeler, kaplar, yiyecek ve içecekler
|
9- |
Geniş zaman ve şimdiki zamanın karşılaştırılması,sıfatlar,derece bildiren yapılar, sıfat karşılaştırma yapıları.
|
10- |
Geçmiş zaman ve geçmiş zaman alışkanlıklarından bahsetme.
|
11- |
İsim-fiiller,
|
12- |
Gelecek zaman, öneri cümleleri
|
13- |
Planlanmış gelecek zaman, tahmin cümleleri
|
14- |
Final sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ability of speak
|
2- |
Ability of writing
|
3- |
Ability of reading
|
4- |
Ability of listening
|
5- |
Ability of listening
|
6- |
Ability of listening
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
1
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
1
|
Kısa sınav
|
1
|
1
|
Ödev
|
1
|
1
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
3
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
1
|
Genel toplam
|
|
2
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
mılestone
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Notions and Thoughts” kitabından okuma parçaları.
“Cambridge ve Oxford” yayınlarından ekstra dil bilgisi materyalleri
“The Guardian, BBC” gibi çeşitli internet kaynakları
|
|