Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyokimya (yüksek Lisans) > UZMANLIK ALAN DERSI 5
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 5 İkinci düzey MİK 855 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Zorunlu doktora derslerinin alınması
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SELMA GÖKAHMETOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Hüseyin Kılıç
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Hüseyin Kılıç
Dersin veriliş şekli Teorik ve pratik
Dersin amacı Enfeksiyon hastalıklarının laboratuvar tanısında Tıbbi Mikrobiyolojinin önemini kavramak.
Dersin tanımı Mikroorganizmaların enfeksiyon hastalıkları patogenezindeki yeri ve enfeksiyon hastalıklarının laboratuvar tanısında Tıbbi Mikrobiyolojinin önemi

Dersin içeriği
1- Mikroorganizmaların taksonomisi ve yapısal öellikleri.
2- Mikroorganizmaların virülans faktörleri.
3- Laboratuvarda uyulması gereken kurallar.
4- Örnek alımı, transportu ve örneklerin işlenmesi.
5- Mikroorganizmaların morfolojik özellikleri.
6- Mikroskop ve diğer laboratuvar araç gereçlerinin kullanımı
7- İzolasyon yöntemleri.
8- Besiyerlerinin hazırlanması.
9- Solüsyon ve reaktiflerin hazırlanması.
10- Temel identifikasyon yöntemleri.
11- Antibiyogram hazırlanması ve değerlendirilmesi.
12- Laboratuvar sonuçlarının yorumu.
13- Laboratuvar alt yapısı ve laboratuvar çalışma etiği.
14- Seminer ve makale sunumu.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mikroorganizmaların enfeksiyon hastalıkları patogenezindeki rolünün anlaşılması
2- Mikroorganizmaların saptanmasında tanısal yöntemlerin yeri.
3- Laboratuvar çalışmalarında uyulması gereken temel kurallar.
4- Mikrobiyoloji alanında özgüven kazandırılması.
5- Seminer ve makale sunumu.
6- Kongrelerde sunum yapabilme.
7- Tıp öğrencilerine pratik ders anlatımı.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 5 25
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 5 1 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 10 5 50
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar