Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Türkçe Eğitimi (doktora) > FİZİK VE YAŞAM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİK VE YAŞAM Üçüncü düzey İFE 522 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. HASAN KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HASAN KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Temel Fen konularında kavramsal anlamayı sağlamak Farklı durumlara fizik ilkelerini uygulayabilmek
Dersin tanımı İFE 522 Fizik ve Yaşam

Dersin içeriği
1- Ses
2- Ses dalgalarının yayılımı,
3- Ses basıncı
4- Ses enerjisi
5- Ultrases,
6- Ultrasesin Fiziksel etkileri
7- Ultrasesin Kimyasal etkileri,
8- Arasınav
9- Ultrasesin Biyolojik etkileri,
10- Ultrasesin Tıp ve Sanayideki uygulamaları,
11- Radyoaktivitenin temelleri,
12- Nükleer ışın yayınımı,
13- İyonize ve iyonize olmayan radyasyonun biyolojik etkileri,
14- Radyasyondan korunma yolları.
15- YıLsonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sesle ilgili kavramları tanımlayabilme
2- Ultrasesin Fiziksel etkilerini bilme
3- Ultrasesin Kimyasal etkilerini bilme
4- Ultrasesin Biyolojik etkilerini bilme
5- Ultrasesin Tıp ve Sanayideki uygulamalarını bilme
6- Radyasyon fiziği konularıyla ilgili temel kavramları tanımlayabilme
7- Radyasyonun çevreye ve canlılara etkilerini açıklayabilme
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2- Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3- Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4- Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5- Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6- Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7- Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 30
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fen ve Mühendislik için Fizik I, R. A. Serway et al, Palme Press, 2002 (Translation editor: K. Çolakoğlu). * Fiziğin Temelleri I, D. Halliday, R. Resnick, Arkadaş Press, 2nd Press, 1991, (Translation: Cengiz Yalçın). * Temel Fizik I, P. M. Fisbane, Arkadaş Press, 2003 (Translation: Cengiz Yalçın).
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar