Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > BOCCE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BOCCE Birinci düzey SEÇ216 Seçmeli 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALPASLAN YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR.ALPASLAN YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Öğrencilere, bocce branşının temel tekniklerini öğretme, branşa özgü ileri teknikleri uygulama ve bocce antrenman programı hazırlama becerileri kazandırmaktır.
Dersin tanımı Bocce branşının gerektirdiği teknik ve taktik uygulamaları, ileri düzey atış teknik çalışmaları, müsabaka analizleri ve müsabaka organize etme konularını kapsar.

Dersin içeriği
1- BOCCE BRANŞININ DOĞUŞU
2- BOCCE TARİHİ GELİŞİMİ
3- SAHA ÖLÇÜLERİ VE MALZEMELER
4- OYUNUN AMACI
5- TAKIM İÇİ KONUŞMALAR
6- ATIŞ TEKNİKLERİ
7- OYUN KURALLARI
8- HAKEMLERLE DİYALOG
9- TEKNİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ + ARA SINAV
10- TEKNİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
11- TEKNİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
12- TAKTİKSEL YAKLAŞIMLAR
13- TAKTİKSEL YAKLAŞIMLAR
14- TAKTİKSEL YAKLAŞIMLAR
15- YARIYIL SINAVI
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bocce branşına özgü yarışma kurallarını açıklar.
2- Bocce branşına özgü yarışma kurallarını açıklar.
3- Bocce branşına ait temel teknikleri öğretir.
4- Bocce branşına ait temel teknikleri öğretir.
5- Bocce branşına ait temel teknikleri öğretir.
6- Bocce branşına özgü ileri teknikleri uygular.
7- Bocce branşına özgü ileri teknikleri uygular.
8- Branşa özgü atış tekniklerini inceler ve doğruluğunu değerlendirir.
9- Bocce branşına özgü antrenman programı hazırlar.
10- Bocce branşına özgü antrenman programı hazırlar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 4 4 16
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 4 4 16
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     132
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dr. Mutlu TÜRKMEN, ´Çim Topu, Petank, Raffa ve Vola oyun sistemleriyle BOCCE Tanımlar, Tarihçe ve Oyun Kuralları´ Ankara - 2011. Bocce Oyun Kuralları, Türkiye Bocce, Bowling ve Dart Federasyonu, Ankara-2001
Yardımcı Kaynaklar BOCCE DERS NOTLARI I - II,

Ders ile ilgili dosyalar