Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > SINIR ORBİTAL TEORİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SINIR ORBİTAL TEORİSİ İkinci düzey KİM 556 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Şartsız
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAHYA GÜZEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YAHYA GÜZEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli offiste, karşılıklı çalışma
Dersin amacı Giriş dersi muhteviyatı tanımlayacaktır. Dersteki açıklanacak olan alışılmışlığın dışında ve beklenmedik reaksiyon örnekleri bahsedilecektir.
Dersin tanımı Ders boyunca öğrenciler öğrenciler Sınır Orbital Teorisinin ana konularının temel bir anlayışı geliştirilecektir. Kimyasal hassasiyet reaksiyon üzerinde yerleşecek adımlara karar vermek için kullanılır. Fukui’nin teorisinde, reaktivite indisi sınır orbitallerin katsayılarının karelerinden hesaplanır. LUMO’dan nükleofilik reaktivite indisleri HOMO dan elektrofilik olanları belirlenir.

Dersin içeriği
1- Kimyasal reaksiyonların tipleri
2- Basit alkenlerin moleküler orbitalleri
3- Bir molekülün temel hal elektronik yoğunluğu ve bir elektrofilik (nükleofilik) özellikleri için en çok muhtemel tarafını gösteren onun HOMO ve LUMO orbitallerinin katsayıları.
4- Termal ve fotokimyasal reaksiyonlar.
5- 1,3 dienlerin ve 1,3,5 trienlerin elektrosiklik reaksiyonları.
6- Orbital simetrileri, elektrosiklik reaksiyonların stereokimyası ve halka kapanmasının konrotatorik ve distrotatorik durumları.
7- Elektrosiklik reaksiyonlar için Woodward-Hoffmann kuralları ve siklo katılma reaksiyonları
8- Ara sınav
9- Diels-Alder reaksiyonu, bölge ve streokimyasal yaklaşımlar, endo seçimliliğin kaynağı, 2+2 siklokatılmalar.
10- Dejenere ve non-dejenere orbital etkileşimleri için dağılım metodları.
11- Organik reaksiyonların ve iyonik reaksiyonların reaktivitesinin teorisi.
12- İki alt substituent arasındaki etkileşmenin tanımı.
13- Elektrofilik (nükleofilik) reaktif tarafın yerleşmesi.
14- Substituentlenmemiş aromatik hidrokarbonların farklı reaktif tarafları.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Belirlenmiş siklo katılmalar,
2- elektrosiklik reaksiyonlar
3- Sigmatropik düzenlemeler için perisiklik reaksiyonlar
4- Woodward-Hoffmann kuralları.
5- Sınır orbital teorisi siklo katılma reaksiyonlarda yapılmış sterokimyasal gözlemelir açıklamak için kullanılacaktır.
6- Dersin en büyük bir kısmında bu bölüm pek çok molekülere uygulanan ve onların tanımları olan kurallara doğru kaplayacaktır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 6 78
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 3 2 6
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 5 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar