Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Temel İslam Bil (doktora) > BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Üçüncü düzey HİT 523 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMEL TANYERİ MAZICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli konferans ve öğrenci merkezli çalışmalar
Dersin amacı Kurum ve hedef kitle arasında uzun vadeli ve sağlam ilişkilerin yönetilmesi noktasında pazarlama araçlarının bir bütün olarak geliştirilmesini sağlayan yöntem ve stratejilerin değerlendirilmesi amaçlanır.
Dersin tanımı Pazarlama araçlarının bir bütün olarak stratejik planlama süreci içerisinde ele alınmasını sağlayan yüksek lisans dersidir.

Dersin içeriği
1- Pazarlamanın dönemsel süreçleri ve postmodern pazarlama
2- Dönemsel ayırt edici açılımlar ve modeller
3- Tüketim kültürü ve tüketici açılımlarının bütünleşik pazarlama perspektifinden incelenmesi (psikolojik, sosyal, kültürel, ekonomik, teknolojik açılımlar)
4- Tüketim kültürü ve tüketici açılımlarının bütünleşik pazarlama perspektifinden incelenmesi (psikolojik, sosyal, kültürel, ekonomik, teknolojik açılımlar)
5- Marka ve sembolik tüketim
6- Marka ve sembolik tüketim
7- Bütünleşik pazarlama iletişim sürecinin ayırt edici koşulları
8- Bütünleşik pazarlama iletişim sürecinin ayırt edici koşulları
9- Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Tutundurma Karmasının Uyumlaştırılması
10- Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Tutundurma Karmasının Uyumlaştırılması
11- Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Güncel Uygulamalar/Sorunlar/Öneriler
12- Öğrenci Seminer Sunumları
13- Öğrenci Seminer Sunumları
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bütünleşik pazarlama iletişimi ve tüketici algılarını ortak noktada şekillendirebilmenin değerini kavrar
2- Kurumun iletişim stratejilerinde bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetlerine yer vermenin gerekliliğini anlar
3- Bütünleşik pazarlama iletişiminin iletişimsel eylem planları içerisine ne şekilde dağıtılabileceğini analiz eder
4- Bütünleşik pazarlama iletişim süreci ve dönemsel gelişmeler adına öneriler geliştirir
5- Pazarlama iletişimi sürecinden bütünleşik pazarlama iletişimi sürecine geçiş sürecinin nedenlerini kavrar
6- Bütünleşik pazarlama iletişimi içerisinde halkla ilişkilerin önemini kavrar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kuranın manasını kavrar,yorumu hakkında söz sahibi olur.
2- Kuran ilimleri ve tefsir metinleri hakkında vukufiyetli bilgi sahibi olur, bu metinler hakkında yorum ve değerlendirme yapabilme becerisi kazanır.
3- Geniş ve derin bir Kuran kültürüne sahip olur, uluslararası düzeyde bilimsel toplantılara katılır, alanı ile ilgili tezler ileri sürüp savunabilir.
4- Hadislerin İslam’daki yerini bilir, Sünnetin Kur’ân-ı Kerim ışığında anlaşılacağını, lafız ve maksat arasındaki ilişkiyi kavrar, gaybî olanla olmayanları birbirinden ayırt eder, çelişki görülen hadisleri uzlaştırır.
5- İsnadın ortaya çıkışını, yerleşmesini, ravilerde aranan özellikleri ve ravilerin nasıl tenkid edildiğini bilir. Hadisin farklı rivayetlerini toplayıp sened ağını ortaya çıkararak onu değerlendirme yeteneğini kazanır.
6- Hadis değerlendirmelerinde bütünlüğün sağlanması gerektiğini bilir, sened ve metin tenkidinde bütünlüğü sağlama prensiplerini bilir, Hadisi anlama ve anlatmada bütünlüğün nasıl sağlanacağını bilir ve Hadisleri bütünlük esaslarına göre değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
7- Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir
8- XIX. ve XX. yüzyıllarda İslâm âlemindeki ihya hareketlerini doğuran nedenleri ve günümüz İslâm dünyasındaki ana dini akımları tanır.
9- İlk Dönemde ortaya çıkan Haricilik, şia, Mutezile, Mürcie gibi mezhepleri tanır.
10- Teolojik tartışmaların metodolojik ve tarihsel yönlerini kavrar ve değerlendirir.
11- İslam düşüncesinin güncel problemlerini tespit ve değerlendirme kabiliyetini kazanır.
12- Çağdaş teolojik problemlere çözüm önerebilme becerisini kazanır.
13- Dinî konularda alanında uzman akademisyenlerle çeşitli sempozyum, konferans, açık oturum ve panellerde bilgi paylaşımı kabiliyet ve becerisini geliştirme yeteneğine sahip olur.
14- Çağdaş değer ve ilkeler bazında, kazanılan bilimsel değer ve persfektif çerçevesinde insanlığa faydalı olma ilkesine bağlı kalınarak düzgün, tutarlı ve iyi bir vatandaş olma düşüncesini yaşatmaya çalışmak.
15- Din alanının kapsamı temel alınarak bilgilendirilme ihtiyacının gerekli ve lüzumlu olduğu kişi ve tüzel kişilerin ihtiyacı olan yazılı, sözlü ve görsel alanda sunum tecrübelerinin kazandırılması.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları-Krishan Kumar Bütünleşik Pazarlama İletişimi- İzzet Bozkurt Postmodern Pazarlama Yavuz Odabaşı Medya Gösterisi-Douglas Kellner
Yardımcı Kaynaklar Alanla ilgili çok sayıda özgün nitelik taşıyan yerli yabancı makaleler

Ders ile ilgili dosyalar