Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > DAVRANIŞ BİLİMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DAVRANIŞ BİLİMLERİ Üçüncü düzey SEC110 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF BİLGE ALİMOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF BİLGE ERTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin sosyal hayatta karşılaştıkları her türlü insan davranışı ve bu davranışlara neden olan etkenler hakkında bilgi sahibi olması ve insanlarla özellikle hasta ve hasta yakınlarıyla iletişimde bulunurken daha doğru davranışlar sergilemeleri amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Davranış Bilimleri, Savunma mekanizması ve tutumlar,Toplum, sosyal yapı,Toplumsallaşma,Kültür, Kültürel ve sosyal değerler, Kişilik Sosyal gruplar Duyum ve algı, Tepkisel koşullanma ve edimsel koşullama yoluyla öğrenme, Kendini tanıma ve insanlarla iletişim, Hasta ve hasta yakınları ile iletişim

Dersin içeriği
1- Davranış Bilimi tanımı,uygulama alanı ve ilişkili olduğu bilim dalları.
2- Davranışların temel kaynakları
3- Savunma Mekanizmaları
4- Nevrotik davranışlar, psikozlar, psikosomatik rahatsızlıklar
5- Davranış bilimlerinin temel kavramları. Rol, Kişilik, sosyal grup, liderlik, çatışma, yetki, yönetim, motivasyon, güç, otorite, norm, statü.
6- Kültür kavramı ve özellikleri. Örgütsel Kültür.
7- Davranışlara yön veren kültür kalıpları: Sosyal Değerler, Normlar, Gelenekler, görenekler, adetler, Anonim. Kültürel süreçler.
8- Ara sınav
9- Sosyalleşme kavramı, süreci, araçları, çeşitleri. Sosyal tabakalaşma. Sosyal Etki, Uyum ve İtaat kavramları ve deneyleri.
10- Duyum ve algı kavramları. Algılamanın özellikleri, Algılama hataları.
11- Öğrenme teorileri. Klasik ve edimsel koşullanma ile öğrenme.Bilişsel Öğrenme teorileri.
12- İletişim kavramı, iletişimin unsurları, etkili iletişimi kolaylaştıracak özellikler.
13- Sağlık personelinin hasta ve yakınlarıyla iletişimi. Yaşlı ve çocuk hastalara yaklaşım. Türkçe bilmeyen hastalara yaklaşım.
14- Sağır, dilsiz, görme ve zeka özürlü hastalara yaklaşım. Uyumsuz, saldırgan hastalara yaklaşım.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Davranış Bilimi uygulama alanı ve ilişkili olduğu bilim dallarını bilir.
2- Savunma Mekanizmaları, Nevrotik davranışlar, psikozlar, psikosomatik rahatsızlıklar arasındaki ayrımı bilir.
3- Davranış bilimlerinin temel kavramlarını kavrar.
4- Kültür kavramını ve Davranışlara yön veren kültür kalıplarını bilir.
5- Sosyalleşme kavramını ve sürecini kavrar.
6- Algılama ve özelliklerini bilir.
7- Öğrenme teorilerini bilir.
8- Hasta ve yakınlarıyla, özelliklerine göre etkili ve doğru iletişim kurabilir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öğretim elemanının ders notları.
Yardımcı Kaynaklar 1-Özkalp E, Arıcı H, Davranış Bilimlerine Giriş Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayıncılık 2-Güney, S, Davranış Bilimleri, Nobel Yayıncılık, 2006 3-Cüceloğlu Doğan, İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi, 1991 4-H Adıgüzel, Ömer Yaratıcı Drama. Naturel Yayıncılık, 2002

Ders ile ilgili dosyalar