Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FUTBOL |
Birinci düzey |
BSÖ 205 |
Zorunlu |
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SERDAR SUCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR.SERDAR SUCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; Futbolun tarihçesini, oyun kurallarını, Ulusal ve Uluslararası federasyonun yapısını ve organizasyonlarının incelenmesini, Futbol temel tekniklerinin öğretimi, uygulaması ve geliştirici alıştırmalar yapmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Tanım, tarihçe, temel duruş, pas, top kontrolü, top sürme, aldatmalar, şut, kalecilik, bireysel ve takım savunması, takım hücumu, oyun sistemleri ve kurallar.Futbolu okullarda öğretecek temel eğitimi kazanır, Türkiye ve dünyada futbolla ilgiligelişmeleri öğrenir, Bireysel ve takım savunması hakkında bilgi sahibi olur.
|
1- |
Türkiye ve dünyada futbolun tarihsel gelişimi
|
2- |
Futbol alanı, malzemeleri ve kuralları
|
3- |
Futbolda ısınma ve stretching
|
4- |
Futbolda beslenme ve sıvı alımı
|
5- |
Futbolda yaş guruplarına göre antrenman ayarlaması: çocuk ve genç antrenmanı
|
6- |
Futbolda teknikler: ayak içi ve ayak üstü ile pas
|
7- |
Futbolda teknikler: ayak iç-üst ve ayak dış-üst ile pas, kafa vuruşu
|
8- |
Top kontrolleri
|
9- |
Top sürme çalışmaları
|
10- |
Taktiksel çalışmalar
|
11- |
Adam ve alan markajı
|
12- |
Duran top çalışması: Direk, endirekt, penaltı, korner, taç, aut, üstünden atlama
|
13- |
Kaleci: top tutma, oyuna sokma, fırlatma ve vurma
|
14- |
Futbolda oyun sistemleri
|
15- |
Dönem sonu (Final) sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Futbola özgü teknikleri gösterir.
|
2- |
Futbola özgü taktikleri uygular.
|
3- |
Futbol saha çalışmalarını planlar ve uygular.
|
4- |
Futboldaki başlıca sistemleri uygular.
|
5- |
Futbol oyun kurallarını açıklar.
|
6- |
Futbol temel tekniklerinin öğretiminde basamaklama yöntemini kullanır, yaş ve seviyeye göre planlama yapar.
|
7- |
Örnek maç analizi ile strateji geliştirme becerisini açıklar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
5
|
2
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
2009-2010 Futbol Oyun Kuralları, Uluslararası Futbol Federasyonları Birliği YayınlarıStemmler, T. Futbolun Kısa Tarihi, Dost Kitabevi Yayınları
İnal, A.İ. Futbolda Eğitim Öğretim, Nobel Yayınevi
Balyan, M., Vural, F. Oyunlar ile Futbol Eğitimi, Nobel Yayınevi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Durusoy, İ. Futbol Teorisi Türkiye'de Uygulanışı, Boyut Yayın Grubu
Arnason A, Sigurdsson SB, Gudmundsson A, Holme I, Engebretsen L, Bahr R. Physical fitness,injuries and team performancein soccer. Med Sci Sports Exerc 2004a: 36: 278–285. February 2004.
Barwood, Martın J.; Thelwell, Rıchard C.; Tıpton, Mıchael J. Psychological Skills Training Improves Exercise Performance in the Heat, Medicine and Science in Sports and Exercise. 40(2):387-396, February 2008.
|
|