Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uçak Gövde ve Motor Bakimi > HASARSIZ KONTROL YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HASARSIZ KONTROL YÖNTEMLERİ Birinci düzey UGMB 301 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üyesi ADEM KARCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Uygulama-Alıştırma, Gözlem ve Gösterme
Dersin amacı Öğrencilerin hasarsız kontrol yöntemleri hakkında genel bilgi sahibi olması, uçak bakımında hasarsız kontrol yöntemlerinin uygulanmasını öğretmek ve uygulatmaktır.
Dersin tanımı Hasarsız kontrol yöntemleri ve uçak bakımında uygulamaları

Dersin içeriği
1- Hasarsız kontrol yöntemlerinin tanımı
2- Uçak bakımında tahribatsız kontrolün önemi
3- Süreksizlik ve hasar tipleri
4- Gözle ve optik cihazlarla kontrol
5- Sıvı penetran kontrol metodu
6- Manyetik parçacık kontrol metodu
7- Eddy current kontrol metodu
8- I. Ara sınav
9- Ultrasonik kontrol metodu
10- Ultrasonik kontrol metodu
11- Radyografik kontrol ve radyografik film çözümleme
12- Uçak elemanlarının tahribatsız kontrolü
13- Kaynak bağlantısının tahribatsız kontrolü
14- Cıvata ve perçin bağlantısının tahribatsız kontrolü.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersin sonunda öğrenci hasarsız kontrol yöntemlerini tanımlar ve sınıflandırır.
2- Hasarları analiz eder. Süreksizlikleri karakterize eder.
3- Uygun tahribatsız muayene yöntemini seçer.
4- Gözle ve optik cihaz ile kontrol tekniğini uygular.
5- Uçak bakımında tahribatsız kontrolün tercih nedenlerini söyler.
6- Tahribatsız kontrolün kalitesini tanımlar. Sıvı penetran tekniğini uygular.
7- Ekip çalışması yapmayı öğrenir. Uçak bakım dokümanlarını kullanmayı öğrenir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
2- Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
3- Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
4- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
5- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
6- Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
7- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
8- Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
9- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
10- Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
11- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
12- İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
13- Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
14- Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
15- Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
16- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
17- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
18- Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 4 1 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Peter J. Shull, Nondestructive Evaluation: Theory, Techniques, and Applications, 2002
Yardımcı Kaynaklar -TTS Modül 7.18

Ders ile ilgili dosyalar