Ön koşul dersleri
|
Ön koşul mevcut değil.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH KIRCA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. LEVENT ÇORUH
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Mevcut değil.
|
Dersin veriliş şekli
|
Slayt destekli teorik anlatım ve öğretici-öğrenci eşzamanlı uygulama çalışmaları. Öğrenciler dönemin başında ilgili yazılımların kullanımını öğrenirken, dönemin diğer yarısında diğer ilgili ders kapsamında hazırladıkları senaryonun çekimlerini tamamlayarak kendi videoları üzerinde çalışma yaparlar. Bu çalışma ile çekilen videolar birleştirilir, gereksiz kısımlar atılır, video efektler varsa ses ve müzik eklenerek kısa film çalışması tamamlanır.
|
Dersin amacı
|
Bu ders, hareketli görüntüler ile çalışma (video düzenleme, video efektler/geçişler, ses düzenleme, ses efektler/geçişler vb.) konularında bilgi verme ve uygulama çalışmalarına öğrencilerin hakim seviyeye gelmesini amaçlar. Bu dersin sonunda öğrencilerin film / video grafikleri alanlarında kurgu, video editing, video efektler konuları başta olmak üzere baştan sona uygulama becerisi, sürecin tasarımı yetilerini kazanması ve herhangi bir film / video projesinde çalışabilecek yeterlilik ve bilgi seviyesine gelmesi beklenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Ders video üretimi için gerekli teknikler ve yazılımların kullanımına dair konuları kapsamaktadır.
|
1- |
Video formatları ve ses kayıt formatları, sıkıştırma algoritmaları hakkında bilgilendirme.
|
2- |
Adobe Premiere video düzenleme yazılımının tanıtımı.
|
3- |
Örnek videolar ile düzenleme araçları kullanımına yönelik stüdyo çalışması. (Arayüz ve araçların kullanımına ait temel bilgiler)
|
4- |
Yayın formatları ve zaman ilişkisi (Time Lapse)
|
5- |
Video düzenleme uygulaması.
|
6- |
Video efektler ve geçişlerin eklenmesi
|
7- |
Ses kanalları ve projeye ses/müzik eklenmesi
|
8- |
VİZE HAFTASI
|
9- |
VİZE HAFTASI
|
10- |
Blue/Green Box (Chroma Key) anahtarlama yöntemi
|
11- |
Kısa film montajı için atölye çalışması
|
12- |
Kısa film montajı için atölye çalışması
|
13- |
Kısa film montajı için atölye çalışması
|
14- |
Kısa film montajı için atölye çalışması
|
15- |
Kısa film montajı için atölye çalışması
|
16- |
FİNAL HAFTASI
|
17- |
FİNAL HAFTASI
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin video ve ses kayıt formatları, sıkıştırma algoritmaları hakkında bilgi sahibi olması
|
2- |
Öğrencilerin Adobe Premiere video düzenleme yazılımını etkili biçimde kullanabilmeleri.
|
3- |
Yayın formatları ve zaman ilişkisi (Time Lapse) konularına hakim olmaları.
|
4- |
Video efektler ve geçişlerin kullanımına hakim olmaları.
|
5- |
Video kanalları ve çoklu video ile çalışma konularına hakim olmaları.
|
6- |
Blue Screen, Green Box, Chroma Key gibi transparan anahtarlama yöntemlerine hakim olmaları.
|
7- |
Video üzerine (Title ile) yazı katmanı ekleme konularında bilgi sahibi olmaları.
|
8- |
Ses kanalları ve projeye ses/müzik eklenmesi konularına hakim olmaları.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
3
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
5
|
15
|
Ödevler
|
3
|
5
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
101
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Jim Owens, Gerald Millerson (2011). Video Production Handbook. Focal Press, USA.
2. Mark Brindle, (Çeviri: Ahmet Ilgaz) (2013). Dijital Film Yapımı El Kitabı. İnkılap Kitabevi Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
3. Ümit Tunç (2014). Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri, Kodlab, İstanbul
|
|