Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (y.l.) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER İkinci düzey BMM 500 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri - - -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ÇİĞDEM GÜLÜZAR ALTINTOP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Gülşen AKDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı - - -
Dersin veriliş şekli Genel giriş ve anlatımlar sonrası öğrenci aktif katılımlı sunumlar,
Dersin amacı Öğrencinin Tez konusuna ön hazırlık amacı ile eksiklerinin giderilmesi ve konuya hakim olmaları yönünde destek çalışmalar.
Dersin tanımı Tez yazım kuralları, Makale yazım kuralları, Yüksek Lisans yapacak öğrencinin karar verdiği tez konusundaki ön çalışmalarını ve literatür taramalarını kapsayan bir sunum hazırlayıp sunması şeklinde.

Dersin içeriği
1- Yüksek lisans tezinin kapsamı, hazırlığı, kuralları.
2- Literatür taramasının nasıl yapılabileceğinin anlatımı
3- Sunum hazırlığı ve sunum dokümanının özellikleri
4- Makale türleri ve örnek makaleler.
5- Makale yazımındaki etik kurallar.
6- Dersi alan yüksek lisans öğrencilerinin sunumu ve çalışmanın sınıf içinde irdelenmesi
7- Dersi alan yüksek lisans öğrencilerinin sunumu ve çalışmanın sınıf içinde irdelenmesi
8- Dersi alan yüksek lisans öğrencilerinin sunumu ve çalışmanın sınıf içinde irdelenmesi
9- Dersi alan yüksek lisans öğrencilerinin sunumu ve çalışmanın sınıf içinde irdelenmesi
10- Dersi alan yüksek lisans öğrencilerinin sunumu ve çalışmanın sınıf içinde irdelenmesi
11- Dersi alan yüksek lisans öğrencilerinin sunumu ve çalışmanın sınıf içinde irdelenmesi
12- Dersi alan yüksek lisans öğrencilerinin sunumu ve çalışmanın sınıf içinde irdelenmesi
13- Dersi alan yüksek lisans öğrencilerinin sunumu ve çalışmanın sınıf içinde irdelenmesi
14- Dersi alan yüksek lisans öğrencilerinin sunumu ve çalışmanın sınıf içinde irdelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir Yüksek lisans tezinin nasıl hazırlanacağı konusunda bilgi sahibi olunması.
2- Bir konuda literatür taramasının nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olunması.
3- Bir konuda sunum hazırlamanın nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olunması.
4- Bir makale hazırlamada uyulması gereken konular hakkında bilgi sahibi olunması.
5- Makale hazırlama sırasında uyulması gereken etik kurallar.
6- - - -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 20
Ödev 3 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1) AKADEMİK YAZIM KURALLARI KİTAPÇIĞI, Doğan Kökdemir, PhD 2) HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, BİLİMSEL YAYINLARINDA KAYNAK GÖSTERME İLKELERİ 3) Sunum hazırlama kural ve özellikleri
Yardımcı Kaynaklar Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Tez Yazım Kuralları

Ders ile ilgili dosyalar