Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Şehir Planlama (y.l.) > TEZ DANIŞMANLIĞI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 2 İkinci düzey ŞPL 722 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. CEYHAN YÜCEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYELERİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Tez yazacak öğrencilere danışmanlık yapmak.
Dersin tanımı Tez çalışması yapacak öğrencilere tez süreci ve yazımının nasıl yapılacağı ile ilgili bilgilerin verilmesidir.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve ders içeriğinin anlatılması.
2- Tez tanımın yapılması.
3- Konu seçimi.
4- Konu seçiminin yapılma kriterleri ve içerik oluşturma.
5- Literatür araştırması.
6- Seçilen konu ve içerik üzerine kaynakça araştırması.
7- Tezin metodu. Araştırma yönteminin belirlenmesi.
8- Ödev teslimi. Tezin materyalinin oluşturulması.
9- Bulguların oluşturulması ve yazılması.
10- Tezin elde edilen bulgular kapsamında tartışmaların yapılması.
11- Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi.
12- Önerilerin belirtilmesi ve genel değerlendirme yapılması
13- Sonuç yazımı.
14- Kaynakça yazımı.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir konu hakkında tez fikrinin geliştirilmesi öğrenilir.
2- Kaynakça araştırması yapmayı öğrenir.
3- Tezin bölümleri ve nasıl yazılacağı öğrenilir.
4- Tez materyal ve metot kısımlarının yazımı öğrenilir.
5- Araştırma bulgularının değerlendirmesi ve tartışılması öğrenilir.
6- Kaynakçaların yazımı öğrenilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Metropoliten ve Bölge Planlama
2- Kentsel Tasarım
3- Kentsel Koruma
4- Kent ve Planlama Tarihi
5- Ekolojik Planlama
6- Kent Ekonomisi
7- Kent Sosyolojisi
8- Kentsel Coğrefya
9- Konut ve Gayrimenkul Değerleme
10- Planlamada Etik
11- Sanat ve Estetik
12- Bilimsel Araştırma ve Yöntemleri
13- Kent Morfolojisi
14- Haritacılık Bilgisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar