Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Halkla İlişkiler ve Tanitim (doktora) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAYIN ETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAYIN ETİĞİ Üçüncü düzey HİT 601 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA KOÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bir Araştırmanın tüm aşamalarıyla hazırlanmasına yönelik bilginin aktarımı ve uygulanması.
Dersin tanımı Araştırma Projesi Hazırlama

Dersin içeriği
1- Konu Belirleme
2- Konu üzerinde araştırma
3- Konu üzerinde araştırma
4- Literatür Taraması
5- Proje adını belirleme
6- Proje İçeriğini belirleme
7- Analiz Yöntemi Belirleme
8- Analiz Yöntemi Belirleme
9- Verilerin Toplanması
10- Verilerin Toplanması
11- Verilerin Analizi
12- Verilerin Analizi
13- Rapor Yazımı
14- Rapor Yazımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci konu belirlemeyi öğrenir.
2- Öğrenci literatür taramayı öğrenir.
3- Öğrenci ekip çalışmasına katılır.
4- Öğrenci planlama aşamasını yönetir.
5- Öğrenci Uygulama aşamasını öğrenir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 8 40
Ödevler 5 10 50
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hocanın Hazırladığı Materyaller
Yardımcı Kaynaklar Hocanın Hazırladığı Materyaller

Ders ile ilgili dosyalar