Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sosyoloji > EKONOMİK SOSYOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EKONOMİK SOSYOLOJİ Birinci düzey SOS322 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AYLİN YONCA GENÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ AYLİN YONCA GENÇOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Sosyal bir kurum olarak ekonomi kurumunu, ekonomik gelişme ve ilişkileri sosyolojik bir bakış açısıyla analiz edebilme yeteneğini kazandırmak.
Dersin tanımı Sosyal bir olgu olarak ekonomi kurumunu, ekonomik ilişki, örgütlenme ve değişim süreçlerini sosyolojik kavramlarla açıklamaya çalışır.

Dersin içeriği
1- Ekonomik sosyoloji ve kapitalist ekonomik sistemin temel nitelikleri
2- Sömürgecilik-kapitalizm ilişkisi ve sanayi kapitalizmi
3- Ekonomik sosyoloji açısından Adam Smith ve Ulusların Zenginliği
4- Ekonomik sosyoloji açısından David Ricardo
5- Ekonomik sosyoloji açısından Karl Marx ve Kapitalizm Teorisi
6- Ekonomik sosyoloji açısından Karl Marx ve Kapitalizm Teorisi
7- Max Weber ve Kapitalizmin Ruhu
8- Ara sınav
9- Ekonomik sosyoloji açısından Werner Sombart ve Fernand Braudel’in teorileri
10- Ekonomik sosyoloji açısından İmmanuel Wallerstein ve Joseph Scuhmpeter’in teorileri
11- İkinci endüstriyel bölünme ve esnek uzmanlaşma
12- Kültür ve ekonomi
13- Din ve ekonomi
14- Ekonomik sosyolojide son gelişmeler
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, ekonomik sosyoloji alanındaki teorileri tarihsel ve analitik bir bakış açısıyla öğrenir.
2- Öğrenci, ekonomik örgütlenme biçimlerini sosyokültürel boyutlar ve toplumsal değişme üzerinden analize edebilir.
3- Öğrenci sosyoekonomik süreçleri analiz edebilecek temel bilgi birikimine sahip olur.
4- Öğrenci sosyoekonomik yapıyı, eylemi ve örgütlenme biçimlerini kavramaya, sorunları tespit etmeye yönelik bir perspektif kazanır.
5- Öğrenci küresel-yerel ilişkisi bağlamında ekonomik süreçleri kendi kişisel tarihi ile ilişkilendirebilir.
6- Öğrenci, ekonomi alanında bir bilimsel çalışmanın tasarlanması için alt yapı oluşturacak teorik ve kavramsal bilgi edinir.
7- Öğrenci sosyoekonomik süreçleri küresel ve yerel bağlamda parça bütün ilişkisine dayalı olarak kavrar.
8- Öğrenci, küresel ve yerel düzeyde ekonomik sorunlar ile ekonomik eşitsizlikler konusunda bir farkındalık kazanır.
9- Öğrenci, tarih, ekonomi ve sosyoloji bilimlerinin disiplinler arası bir perspektifle nasıl işletilebileceğine dair bir kavrayış kazanır.
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
2- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
3- Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
4- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
5- Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
6- Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
7- Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
8- Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
9- Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
10- Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
11- -
12- -
13- -
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 6 18
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları (zorunlu)
Yardımcı Kaynaklar Ders notlarının kaynakçasında yer alan temel metinler.

Ders ile ilgili dosyalar