Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Grafik Tasarimi > İLETİŞİM KURAMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLETİŞİM KURAMLARI Birinci düzey GRF309 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders, kitle iletişimini ve kitle iletişim teorilerinin tarihsel değişimini, bu değişimin ekonomik, politik, sosyal, siyasal, kültürel ve teknolojik değişkenlerle ilişkisini açıklar. Farklı teorik yönelimleri düşünsel temelleriyle inceleyen ders, çeşitli araştırma kesitleriyle teorik gövdeleri somutlar. Farklı teorilerin birbirleriyle karşılaştırılmasıyla, kitle iletişimi ve toplum arasındaki ilişki çok katmanlı olarak açıklanmaya çalışılır.
Dersin tanımı Modern toplumla birlikte ortaya çıkan iletişim araçlarını ve işlevlerini tanımlar. Bu doğrultuda geliştirilen kuramlar ve yaklaşımlar, siyasal-tarihsel-ekonomik-toplumsal bir yapıda ana akım ve eleştirel yönelimlerin karşılaştırılmasıyla ele alınır.

Dersin içeriği
1- İletişim, Kuram, Model Kavramlarının Tartışılması
2- Tutucu Kuramlar (Platon,Auguste Comte, Herbert Spencer,Emile Durkheim)
3- Yapısal İşlevselcilik (Radcliff-Brown, Malinowski,Parsons,Merton,Berghe)
4- Kitle İletişim Kuramlarında Değişimci Yaklaşımlar
5- Değişimci Kuramın Felsefi Kökenleri (Metafizik Ve Diyalektik Düşünce)
6- Kitle İletişim Kuramlarında Toplumsal Yaklaşımlar
7- Lasswell Modeli
8- Schramm’ın Kitle İletişim Modeli
9- Kitle İletişim Kuramlarında İletiyle İlgili Araştırmalar İki Ve Çok Aşamalı Akış: Kanaat Önderi - Kapı Bekçisi Toplum Bilimsel Yaklaşım
10- Kanaat Önderi, Kapı Bekçisi
11- Kullanışlar Ve Bağımlılık Modeli
12- Kültürel Göstergeler Ve Ekim Modeli
13- Gerbner’ın Görüşleri
14- Gündem Belirleme Kuramı
15- Sihirli Mermi Ve Sessizlik Sarmalı
16- Suskunluk Sarmalı Kuramı
17- Teknolojik Belirleyicilik Kuramı
18- Teknolojik Belirleyicilik: Innis Ve Mcluhan
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- KİTLE İLETİŞİM KURAMLARINDA TUTUCU YAKLAŞIMLARIN ÖĞRENİLMESİ
2- KİTLE İLETİŞİM KURAMLARINDA DEĞİŞİMCİ YAKLAŞIMLARIN ÖĞRENİLMESİ
3- KİTLE İLETİŞİM KURAMLARINDA ÇİZGİSEL, SOSYOPSİKOLOJİK VE TOPLUMSAL YAKLAŞIMLARIN ÖĞRENİLMESİ
4- KİTLE İLETİŞİM KURAMLARINDA SOSYO-PSİKOLOJİK VE TOPLUMSAL YAKLAŞIMLARIN ÖĞRENİLMESİ
5- KİTLE İLETİŞİM KURAMLARINDA İLETİYLE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR İKİ VE ÇOK AŞAMALI AKIŞ: KANAAT ÖNDERİ - KAPI BEKÇİSİ TOPLUMBİLİMSEL YAKLAŞIMININ ÖĞRENİLMESİ
6- KÜLTÜREL GÖSTERGELER VE EKİM MODELİNİN ÖĞRENİLMESİ
7- GÜNDEM BELİRLEME KURAMININ ÖĞRENİLMESİ
8- TEKNOLOJİK BELİRLEYİCİLİK KURAMININ ÖĞRENİLMESİ
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2- Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3- Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4- Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5- Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6- Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7- Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8- Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9- Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10- Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11- Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12- Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13- Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14- Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15- Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 7 35
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kitle İletişim Kuramları, Veli Polat, İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar