Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi > SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ I Birinci düzey F-SKY205 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MERVE OĞUZHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET SEYDA OZAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Antik Yunan''dan modern ulus devletlerin kurulmasıyla sonuçlanan süreç içerisinde; temelde devlet iktidarı, toplum ve birey arasındaki ilişkilerin farklı düşünürlerce nasıl kavrandığının incelenmesi aracılığıyla öğrencilere bu ilişkilere dair kendi düşüncelerini oluşturmaktır. Bu bağlamda, siyasal düşünürlerin ele aldıkları sorunlara dair karşılaştırmalı bir perspektif kazandırmak ve aynı zamanda siyasal düşünce ve eylemin filizlenmesinde toplumsal arka planının da önemli olduğu kavrayışını edindirmektir.
Dersin tanımı Önemli filozofların siyasi düşüncelerini ele alan bu ders, aynı zamanda toplumsal ve ekonomik koşullar arasındaki ilişkiye dair karşılaştırmalı yaklaşımın önemine vurgu yapar.

Dersin içeriği
1- Antik Yunanda Toplumsal ve Siyasal Yapı
2- Platonun Siyaset Felsefesi
3- Aristotelesin Siyaset Felsefesi
4- Helenistik Dönemde Siyaset Felsefesi
5- Romada Siyasal Düşünce ve Kurumlar
6- Roma İmparatorluğunun ve Homo Politicusun Çöküşü
7- Ortaçağda Toplum ve Siyaset Homo Credensin Yükselişi
8- Ara Sınav
9- Yeni Bir Çağın Başlangıcı: Rönesans-Reform
10- Machiavelli ve Ahlak-Siyaset Ayrımı Düşüncesi
11- Jean Bodin ve Egemen Devlet Düşüncesi
12- Thomas Hobbes ve Leviathan
13- Liberalizmin Doğuşu ve John Locke
14- Aydınlanma ve Siyasal Düşünceye Etkileri
15- Jean Jacques Rousseau ve Halk Egemenliği Düşüncesi
16- Dönem Sonu Sınavı
17- Dönem Sonu Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Siyasal Düşüncenin ortaya çıkışı, gelişmesi ve tarihsel serüvenini öğrenir.
2- Siyasal Düşüncedeki önemli düşünürlerin teorik yaklaşımlarını öğrenerek, analizler yapabilir.
3- Devlet-Toplum-Birey ilişkisinin evrimini ve buna yönelik farklı kavrayışları tarihsel dönemler içinde karşılaştırabilir
4- Siyasal Düşünce Tarihindeki başlıca düşünürlerin özgün yanlarını bilir, eserlerini tanır.
5- Siyasal Düşünceler Tarihinin sosyal bilimlerin diğer dallarıyla olan bağlantısını kurar.
6- Günümüz siyasal ve sosyal kurumların gelişimini öğrenerek, tarihsel süreçlerle bağını değerlendirir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3- Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4- Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5- Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6- Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7- Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8- Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9- Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10- Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11- Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12- Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13- Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14- Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Batıda Siyasi Düşünceler Tarihi, Mehmet Ali Ağaoğulları, İletişim Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Siyasal Düşünceler Tarihi, Jean Touchard (Çeviri: İsmail Yerguz), Islık Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar