Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ I |
Birinci düzey |
F-SKY205 |
Zorunlu |
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MERVE OĞUZHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET SEYDA OZAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Antik Yunan''dan modern ulus devletlerin kurulmasıyla sonuçlanan süreç içerisinde; temelde devlet iktidarı, toplum ve birey arasındaki ilişkilerin farklı düşünürlerce nasıl kavrandığının incelenmesi aracılığıyla öğrencilere bu ilişkilere dair kendi düşüncelerini oluşturmaktır. Bu bağlamda, siyasal düşünürlerin ele aldıkları sorunlara dair karşılaştırmalı bir perspektif kazandırmak ve aynı zamanda siyasal düşünce ve eylemin filizlenmesinde toplumsal arka planının da önemli olduğu kavrayışını edindirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Önemli filozofların siyasi düşüncelerini ele alan bu ders, aynı zamanda toplumsal ve ekonomik koşullar arasındaki ilişkiye dair karşılaştırmalı yaklaşımın önemine vurgu yapar.
|
1- |
Antik Yunanda Toplumsal ve Siyasal Yapı
|
2- |
Platonun Siyaset Felsefesi
|
3- |
Aristotelesin Siyaset Felsefesi
|
4- |
Helenistik Dönemde Siyaset Felsefesi
|
5- |
Romada Siyasal Düşünce ve Kurumlar
|
6- |
Roma İmparatorluğunun ve Homo Politicusun Çöküşü
|
7- |
Ortaçağda Toplum ve Siyaset Homo Credensin Yükselişi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Yeni Bir Çağın Başlangıcı: Rönesans-Reform
|
10- |
Machiavelli ve Ahlak-Siyaset Ayrımı Düşüncesi
|
11- |
Jean Bodin ve Egemen Devlet Düşüncesi
|
12- |
Thomas Hobbes ve Leviathan
|
13- |
Liberalizmin Doğuşu ve John Locke
|
14- |
Aydınlanma ve Siyasal Düşünceye Etkileri
|
15- |
Jean Jacques Rousseau ve Halk Egemenliği Düşüncesi
|
16- |
Dönem Sonu Sınavı
|
17- |
Dönem Sonu Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Siyasal Düşüncenin ortaya çıkışı, gelişmesi ve tarihsel serüvenini öğrenir.
|
2- |
Siyasal Düşüncedeki önemli düşünürlerin teorik yaklaşımlarını öğrenerek, analizler yapabilir.
|
3- |
Devlet-Toplum-Birey ilişkisinin evrimini ve buna yönelik farklı kavrayışları tarihsel dönemler içinde karşılaştırabilir
|
4- |
Siyasal Düşünce Tarihindeki başlıca düşünürlerin özgün yanlarını bilir, eserlerini tanır.
|
5- |
Siyasal Düşünceler Tarihinin sosyal bilimlerin diğer dallarıyla olan bağlantısını kurar.
|
6- |
Günümüz siyasal ve sosyal kurumların gelişimini öğrenerek, tarihsel süreçlerle bağını değerlendirir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir:
Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
|
|
2- |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
|
|
3- |
Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
|
|
4- |
Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
|
|
5- |
Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
|
|
6- |
Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
|
|
7- |
Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
|
|
8- |
Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
|
|
9- |
Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
|
|
10- |
Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
|
|
11- |
Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
|
|
12- |
Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
|
|
13- |
Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
|
|
14- |
Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
116
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Batıda Siyasi Düşünceler Tarihi, Mehmet Ali Ağaoğulları, İletişim Yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Siyasal Düşünceler Tarihi, Jean Touchard (Çeviri: İsmail Yerguz), Islık Yayınları
|
|