Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği(doktora) > SERA KONSTRÜKSİYONU TASARIMI VE HESABI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SERA KONSTRÜKSİYONU TASARIMI VE HESABI Üçüncü düzey BSM613 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SELÇUK EMRE GÖRKEM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı SELÇUK EMRE GÖRKEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Sera türleri hakkında bilgi vererek sera hesabı
Dersin tanımı İklim ve diğer parametrelere göre çelik kafes konstrüksiyon hesabı

Dersin içeriği
1- Çelik nedir özellikleri nelerdir
2- Çelik nedir özellikleri nelerdir
3- Çelik profil türleri
4- Çelik profil türleri
5- Çelik çatıların maruz kaldığı yükler
6- Rüzgar ve kar yükü haritaları
7- Arasınav
8- Proje ölçülerine ve kafes türüne karar verilmesi
9- Kar ve rüzgar yüklemelerinin yapılması
10- Çubuk kuvvetleri hesabı
11- Boyutların verilmes
12- Boyutların kontrolü
13- Kaynak Hesabı
14- Çizimler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çelik çatı tasarımı temel ilkelerini öğrenir
2- Bir çelik çatı konstrüksiyonunun tasarımını yapar
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 6 84
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar