Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji(dr. Yabanci Dil) > BIOANALYTICAL TECHNIQUES
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BIOANALYTICAL TECHNIQUES Üçüncü düzey BIOL 615 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Ebru Saatçi
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif
Dersin amacı Biyoanalitiğe dayalı biyokimyasal, elektrokimyasal, spektroskopik, kromatografik tekniklere dayalı ölçüm yöntemlerininin doktora öğrencileri tarafından anlaşılıp, yorumlanabilir ve uygulanılabilir hale getirilmesi dersin amacıdır.
Dersin tanımı Temel kavramlar; örnek hazırlama, kromatografi (HPLC, ince tabaka kromatografisi, gaz kromatografisi), immunolojik teknikler, fluoresans ve kemiluminesans teknikleri, elektrokimyasal teknikler, biyosensörler

Dersin içeriği
1- Temel kavramlar
2- Örnek hazırlama yöntemleri-I
3- Örnek hazırlama yöntemleri-II
4- İnce tabaka kromatografisi
5- HPLC teorisi
6- Gaz kromatografisi
7- Immunolojik teknikler-I
8- Immunolojik teknikler-II
9- Spektroskopik fluoresans teknikler
10- Spektroskopik kemilüminesans teknikleri
11- Elektrokimyasal teknikler-I
12- Elektrokimyasal teknikler-II
13- Biyosensörler-I
14- Biyosensörler-II
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler biyoanalitik tekniklerde bilgi sahibi olacaklardır.
2- Teknik modifikasyonları öğrenciler tarafından yapılabilecektir.
3- Öğrenciler modern biyokimya gelişmelerini anlayabilecek düzeye erişeceklerdir.
4- Öğrenciler farklı biyolojik konularında farklı prosedürler öğreneceklerdir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 10 40
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 20 20
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Principles and Practice of Bioanalysis, 2nd Ed, Richard F. Venn, 2008
Yardımcı Kaynaklar Physical Biochemistry, David Sheehan, 2000

Ders ile ilgili dosyalar