Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > BIOANALYTICAL TECHNIQUES
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BIOANALYTICAL TECHNIQUES İkinci düzey BIOL 615 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Ebru Saatçi
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif
Dersin amacı Biyoanalitiğe dayalı biyokimyasal, elektrokimyasal, spektroskopik, kromatografik tekniklere dayalı ölçüm yöntemlerininin doktora öğrencileri tarafından anlaşılıp, yorumlanabilir ve uygulanılabilir hale getirilmesi dersin amacıdır.
Dersin tanımı Temel kavramlar; örnek hazırlama, kromatografi (HPLC, ince tabaka kromatografisi, gaz kromatografisi), immunolojik teknikler, fluoresans ve kemiluminesans teknikleri, elektrokimyasal teknikler, biyosensörler

Dersin içeriği
1- Temel kavramlar
2- Örnek hazırlama yöntemleri-I
3- Örnek hazırlama yöntemleri-II
4- İnce tabaka kromatografisi
5- HPLC teorisi
6- Gaz kromatografisi
7- Immunolojik teknikler-I
8- Immunolojik teknikler-II
9- Spektroskopik fluoresans teknikler
10- Spektroskopik kemilüminesans teknikleri
11- Elektrokimyasal teknikler-I
12- Elektrokimyasal teknikler-II
13- Biyosensörler-I
14- Biyosensörler-II
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler biyoanalitik tekniklerde bilgi sahibi olacaklardır.
2- Teknik modifikasyonları öğrenciler tarafından yapılabilecektir.
3- Öğrenciler modern biyokimya gelişmelerini anlayabilecek düzeye erişeceklerdir.
4- Öğrenciler farklı biyolojik konularında farklı prosedürler öğreneceklerdir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 10 40
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 20 20
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Principles and Practice of Bioanalysis, 2nd Ed, Richard F. Venn, 2008
Yardımcı Kaynaklar Physical Biochemistry, David Sheehan, 2000

Ders ile ilgili dosyalar