Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZEYNEL ABİDİN KUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞR. GÖR. ZEYNEL ABİDİN KUŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün (Yüz Yüze)
|
Dersin amacı
|
Mühendislik bilimlerinde kontrol çok önemli bir yer tutmaktadır. Kontrol edilecek büyüklüklerin ise öncelikle yeterli hassasiyette ölçülmeleri gerekmektedir. Bu dersin amacı; öğrenciye Biyosistem Mühendisliği alanında yapılacak ölçümler ile ilgili olarak teorik alt yapının verilmesi ve bu ölçümlerde kullanılan mekanik ve elektronik araç-gereçlerin tanıtılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Temel Ölçüm Konuları ve bunların Biyosistem Mühendisliği Uygulamaları
|
1- |
Ölçmeye giriş, ölçmenin tanımı, ölçme hataları ve birim sistemleri
|
2- |
Dönüştürücüler, algılayıcılar ve eyleyiciler
|
3- |
Algılayıcı çeşitleri ve tarımda kullanılan algılayıcılar
|
4- |
Uzunluk, kütle ve zaman ölçümü
|
5- |
Işık şiddeti, ısı enerjisi ve sıcaklık ölçümü (Termometre, Termistör, Termorezistans, Termokupul, Pirometre, Termal kamera)
|
6- |
Sıvılarda ve toprakta pH ölçümü (pH metre)
|
7- |
Elektriksel büyüklüklerin ölçümü, toprakta ve suda elektriksel iletkenlik (EC metre)
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Havada ve toprakta nem ölçümü (Higrometre, Tansiyometre)
|
10- |
Toprakta nem ölçümü (TDR, Nötronmetre)
|
11- |
Toprakta ve meyvelerde sertlik ölçümü (Penetrometre)
|
12- |
Bitkilerde klorofil miktarı ölçümü (klorofilmetre)
|
13- |
Bitkilerde yaprak alan ölçümü (leaf area meter)
|
14- |
Sera ve barınak otomasyonu
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ölçmenin tanımını ve ilkelerini bilir,
|
2- |
Algılayıcı çeşitleri ve tarımda kullanılan algılayıcıları tanır,
|
3- |
Uzunluk, kütle ve zaman ölçüm yöntemleri bilir,
|
4- |
Işık şiddeti, Isı enerjisi ve sıcaklık ölçümü yöntemleri bilir,
|
5- |
Sıvılarda ve toprakta pH ölçüm yöntemleri bilir,
|
6- |
Toprakta ve suda elektriksel iletkenlik ölçüm yöntemleri bilir,
|
7- |
Havada ve toprakta nem ölçüm yöntemleri bilir,
|
8- |
Toprakta ve meyvelerde sertlik ölçüm yöntemleri bilir,
|
9- |
Bitkilerde klorofil miktarı ve yaprak alan ölçümü yöntemleri bilir,
|
10- |
Sera ve barınak otomasyonu konularında bilgi sahibi olur.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
|
|
5- |
Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
|
|
6- |
Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
72
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Öğretim elemanının ders notları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dersle ilgili diğer kaynaklar.
|
|