Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Zootekni (yüksek Lisans) > KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE KANITA DAYALI ÇALIŞMALAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE KANITA DAYALI ÇALIŞMALAR İkinci düzey HEM 555 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SALİME MUCUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EVRİM BAYRAKTAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli KONU ANLATIMI GRUP ÇALIŞMASI
Dersin amacı Kadın Sağlığı ve hemşireliği alanında yapılan kanıta dayalı çalışmaları takip edebilme -yorumlayabilme ve çalışma planlayabilme
Dersin tanımı Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Kanıta dayalı çalışmaları inceler

Dersin içeriği
1- Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
2- Literatür taramanın önemi ve tartışılması
3- İnternet üzerinden kaynak tarama nasıl yapılır? Arama motorları
4- Kaynak nedir? Kaynak yazım kuralları
5- Kanıt nedir? Kanıt düzeyleri
6- 3. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışılması
7- 2. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışılması
8- 1. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışılması
9- Sistematik inceleme, Meta analiz, randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışmalarının tartışılması
10- Araştırmaların uygulamaya aktarılması(Protokoller, Cochrane-Joanna Briggs library)
11- Güncel çalışmaların tartışılması
12- Güncel çalışmaların tartışılması
13- Güncel çalışmaların tartışılması
14- Güncel çalışmaların tartışılması
15- Güncel çalışmaların tartışılması
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hemşirelikte kanıta dayalı çalışmaların önemini açıklama
2- İnternet üzerinden kaynak taraması yapabilme
3- Kaynak yazım kurallarını öğrenme
4- Kanıt düzeylerini açıklayabilmesi
5- 3. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışabilmesi
6- 2. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışabilmesi
7- 1. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışabilmesi
8- Sistematik inceleme, meta analiz, randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma örneklerini tartışabilme
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ
2- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 1
3- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 2
4- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 3
5- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 4
6- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 5
7- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 6
8- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 8
9- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 9
10- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 10
11- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 11
12- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 12
13- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 13
14- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 14
15- YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 15
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 8 16
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 3 4 12
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 4 12 48
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Araştırma ile ilgili kitaplar
Yardımcı Kaynaklar Güncel makaleler

Ders ile ilgili dosyalar