Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZÜLBİYE KÖKBUDAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ZÜLBİYE KÖKBUDAK,Prof. Dr. İlhan Özer İLHAN, Prof. Dr. Emin SARIPINAR, Prof. Dr.İsmail YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Organik Kimyada özel reaksiyonlar ve sentezler hakkında bilgi vermek
|
Dersin tanımı
|
Karbonun düz zincir ve halkalı çok sayıda bileşik yapmasının nedeni, organik kimyada aktif ara ürünler, ve bunların yönlendirilmeleri, nükleofilik ve baziklik arasındakı ilişki, protik-aprotik çözücüler arasındaki fark, sinkron olmayan,Organik kimyada aktif ara ürünler,Organik reaksiyonların çeşitli şekillerde sınıflandırılmaları, kinetik kontrollü ve termodinamik kontrollu reaksiyonlar,Nükleofilik ve baziklik arasındakı ilişki, protik-aprotik çözücülerRegioselektiflik, Regiospesifiklik, stereoselektiflikRegioselektiflik alkilleme reaksiyonları, Corey-Seebach sentezi
Enolat iyonları ile reaksiyonlar,Halojenleme reaksiyonları,Organik kimyada indirgeme Reaksiyonları,Organik kimyadaYükseltgeme Reaksiyonları,Organik Kimyada Koruyucu gruplar,Grinard bileşikleri,Fotokimyasal reaksiyonlar
|
1- |
Karbonun düz zincir ve halkalı çok sayıda bileşik yapmasının nedeni, organik kimyada aktif ara ürünler, ve bunların yönlendirilmeleri, nükleofilik ve baziklik arasındakı ilişki, protik-aprotik çözücüler arasındaki fark, sinkron olmayan
|
2- |
Organik kimyada aktif ara ürünler
|
3- |
Organik reaksiyonların çeşitli şekillerde sınıflandırılmaları, kinetik kontrollü ve termodinamik kontrollu reaksiyonlar
|
4- |
Nükleofilik ve baziklik arasındakı ilişki, protik-aprotik çözücüler
|
5- |
Regioselektiflik, Regiospesifiklik, stereoselektiflik
|
6- |
Regioselektiflik alkilleme reaksiyonları, Corey-Seebach sentezi
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
Enolat iyonları ile reaksiyonlar
|
9- |
Halojenleme reaksiyonları,
|
10- |
Organik kimyada indirgeme Reaksiyonları
|
11- |
Organik kimyadaYükseltgeme Reaksiyonları
|
12- |
Organik Kimyada Koruyucu gruplar
|
13- |
Grinard bileşikleri
|
14- |
Fotokimyasal reaksiyonlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Orhanik yapılar hakkında geniş bilgi edinir
|
2- |
Organik ara ürünler ve reaksiyon sınıfları hakkında bilgi edinir
|
3- |
Organik Çözücüler hakkında bilgi edinilir
|
4- |
Reaksiyon Mekanizmaları öğrenilir
|
5- |
Özel reaksiyonlar öğrenilir
|
6- |
Özel sentez metodları hakkında bilgi edinilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
7
|
49
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
7
|
7
|
49
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
193
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Prof. Dr. Tevfik Rıza KÖK, Organik Kimyada Preparatif Metodlar, Erciyes Üniversitesi Yayınları No:49, Kayseri, 1992.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders Notları, Organik Kimya, R.J. Fessenden, J.S. Fessenden, M.W. Logue, Çeviri Editörü: T. Uyar, Güneş Kitabevi, 6. Baskı (2001).
|
|