Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (yüksek Lisans) > DENEY PLANLAMASI VE DENEYSEL ARAŞTIRMALAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DENEY PLANLAMASI VE DENEYSEL ARAŞTIRMALAR İkinci düzey VFT556 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MURAT KANBUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MURAT KANBUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı İlaçların deney hayvanları üzerindeki etkilerinin gösterilmesi için gerekli bilgi ve deneyim kazandırmak
Dersin tanımı Öğrencilerin deneysel araştırmaların planlanması yürütülmesi ve değerlendirilmesi konuları

Dersin içeriği
1- Farmakolojik deneylerde deney hayvanları kullanım ilkeleri
2- Farmakolojik deneylerde deney hayvanları kullanımının önemi
3- Farmakolojik deneylerde kullanılabilecek deney hayvanları
4- Yapılacak deneysel çalışmalar ve planlanması
5- Farmakodinamik ve farmakokinetik modeller
6- Santral sinir sistemini uyaran ilaçların deney hayvanları üzerindeki etkilerinin tartışılması
7- Sedatif ve hipnotik etkili ilaçların deney hayvanları üzerindeki etkilerinin tartışılması
8- Ara sınav
9- Antikonvülzan, trankilizan etkili ilaçların deney hayvanları üzerindeki etkilerinin tartışılması
10- Anestezik etkili ilaçlar
11- Agonist etki
12- Antagonist ilaç etkileşimleri
13- İlaç etkileşimleri
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırmada etik özellikleri öğrenmek
2- Literatür taramasının nasıl yapıldığını kavramak
3- Araştırma sistematiğini anlamak
4- Araştırma projesi hazırlamayı öğrenmek - (gerekçe, mat.metod bütçe vb bölümlerin
5- Deneysel Metodolojileri anlama ve deney sonuçlarını kaydetme-Veri kayıt defteri
6- Proje Önerilerinin Değerlendirilmesi Projelerin Yürütülmesi ve Raporlanmasını
7- SBE de tez Akış şemasını ve Tez yazım kurallarını öğrenmek
8- Sözlü ve poster bildiri hazırlama becerisini kazanmak
9- Bilimsel Makale Yazımını anlamak
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2- Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cryer P. The Research Student s Guide to Success 2-Orna E, Stevens G Managing Information for Research 3-Whimster WF Biomedical Research: How to Plan, Publish and Presentit 4-Barker K At the Bench 5- Blaxter L, Hughes C, Tight M. How to Research 6- Greenhalgh T. How to Read a Paper 7- Oglen TE, Goldberg IA. Research Proposal: A Guide to Success 8.Day R-Bilimsel Makale Nasıl Yazılır Yayımlanır
Yardımcı Kaynaklar Turner R. A. Screening Methods in Pharmacology. Academic Pres, NY, 1965. Domer F. R. Animal Experiments in Pharmacological Analysis. Charles C Thomas Publisher, USA, 1971.

Ders ile ilgili dosyalar