Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KARİYER PLANLAMA |
Birinci düzey |
HM 110 |
Zorunlu |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ TALHA TAŞKANAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ TALHA TAŞKANAT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze-Online
|
Dersin amacı
|
Amacı; kariyer bilinci oluşturmak, sizlerin farklı sektörler hakkında bilgi sahibi olmalarını, kendi gelişimleriniz için kullanabilecek araçları tanımalarınızı sağlamak, sizleri en verimli ve mutlu olacakları alanlara yönlendirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Üniversiteli gençlerimizde iş hayatının beklentileri ve dinamikleri konusunda farkındalık oluşturmak, öğrencilerin kişisel ve profesyonel gelişimlerine yönelik beceriler geliştirmelerini ve üniversitede alacakları eğitimden en yüksek faydayı sağlamaları amacıyla müfredata eklenmiştir.
|
1- |
Kariyer planlama dersi nedir? -Kariyer merkezi nedir? -Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? -Kariyer merkezlerinden nasıl faydalanılır?
|
2- |
Zeka ve kişilik nedir? -Zeka ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir?
|
3- |
Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? -Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir?
|
4- |
İnce beceriler ve teknik beceriler nedir? -Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var?
|
5- |
Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması.
|
6- |
Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetlerin açıklanması (Akademik, Sosyal, Sanatsal ve Sportif etkinlikler).
|
7- |
Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
|
8- |
Uluslararası sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
|
9- |
Vize haftası
|
10- |
Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
|
11- |
Özel sektör çalışanlarından kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
|
12- |
Akademisyenlerin kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
|
13- |
Girişimcilerin kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
|
14- |
Yetenek kapısı nedir? - Öğrenciler için faydası nedir? - Yetenek kapısının kullanımı nasıldır? - Özgeçmiş nasıl olmalıdır?
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kariyer Merkezini ve faaliyetlerini tanır. Kariyer kavramını tanır.
|
2- |
Zekâ kavramını tanımlar, Zekâyı ve duygusal zekâyı birbirinden ayrı değerlendirir.
|
3- |
Kişilik kavramını tanımlar, Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramlarını tanımlar, İnce ve teknik becerilerin farkını öğrenir.
|
4- |
Ders dışında, kariyerlerine katkı sağlayabilecekleri faaliyetler konusunda bilgilenir.
|
5- |
Çeşitli sektörlerde, kamu sektörü çalışanları, özel sektör çalışanları, akademisyenler ve girişimcilerin neler yaptığına dair fikir sahibi olur.
|
6- |
Özgeçmiş hazırlama konusunda deneyim sahibi olur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi
birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik
problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu
amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında,
belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım
yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için
gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini
etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının
incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve
yorumlama becerisi.
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel
çalışma becerisi.
|
|
7- |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor
yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum
yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve
teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik
uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar
hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma
hakkında bilgi.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik
üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
1
|
15
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
1
|
15
|
Ödevler
|
15
|
1
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
45
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
https://ytnk.tv/YtnkTv_KariyerPlanlamaDersi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
https://ytnk.tv/YtnkTv_KariyerPlanlamaDersi
|
|