Ön koşul dersleri
|
Bu ders için bir önkoşul bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HALİL HAKAN AÇIKEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğretim Görevlisi MEHMET FATİH KAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yardımcı öğretim elemanı yoktur.
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze eğitim.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere teknik resim çizmeyi ve okumayı öğreterek 3 boyutlu modelleme konularında bilgi birikimi sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında Çizim / Düzenleme / Ölçme / Ayarlamalar/ Görünüşler / Kesitler / Montaj Çizimleri ve değişiklikler hakkında bilgi verilmektedir.
|
1- |
Tasarım''ın tanımı ve tasarım süreçleri, tasarım ölçütleri ve örnek uygulama
|
2- |
BDTR için yazılım ve donanımların tanıtılması
|
3- |
Bir BDT yazılımının arayüz ve komutlarının tanıtılması
|
4- |
Üç boyutlu modellemede temel kavramlar
|
5- |
Taslak Oluşturma komutları ve teknikleri
|
6- |
Parametrik-tam tanımlılık kavramı, Ölçülendirme ve İlişki seçenekleri ile tam tanımlı taslak çizimler oluşturma
|
7- |
Katı modelleme komutları, teknikleri ve basit parça modelleme
|
8- |
Katı modelleme yöntem ve teknikleri, karmaşık parça modelleme, Referans Geometri oluşturma
|
9- |
Montaj oluşturma, parça ilişkileri tanımlama
|
10- |
Tasarım Kütüphanesi''ni kullanma(Dişliçarklar, yataklar, vidalı bağlantılar, kamalar) ve montaj ilişkileri tanımlama
|
11- |
Üç boyutlu modelden iki boyutlu teknik resim oluşturulması ve detaylandırma
|
12- |
Montaj modellenmesi ve bileşenlerin montajı
|
13- |
Yüzey modelleme
|
14- |
Bilgisayar destekli tasarım (CAD) ve uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
BDTR yazılımlarını kullanma yeteneği kazanmak.
|
2- |
3B tasarım yapabilme ve 3B düşünebilme yeteneği kazanmak.
|
3- |
Montaj modelleme ve imalat resmi çıkarma yeteneği kazanmak.
|
4- |
AutoCAD programının üç boyutlu komutlarının kullanımını öğrenme
|
5- |
Teknik resmin temel kavramlarını öğrenme
|
6- |
Makine elemanlarının çizimi yeteneğini kazanmak.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
|
|
2- |
Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
|
|
3- |
Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
|
|
4- |
- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
5- |
Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
|
|
7- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
8- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
9- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
10- |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
11- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
12- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
13- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
14- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
15- |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
|
|
16- |
Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
|
|
17- |
Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
16
|
1
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
15
|
15
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
119
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Benli,H.,SolidWorks ile Çizim Uygulamaları, NOBEL Akademik Yayıncılık, Eylül, 2013.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1) Soğukpınar, H., Solid Works ile Ürün Tasarım ve Örnek Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, Haziran, 2015.
2) Nagihan ETEMOĞLU , Hatice YEŞİLKÜTÜK , Ahmet BİR, Teknik Resim 2, Temmuz, 2016
3 Nagihan ETEMOĞLU , Hatice YEŞİLKÜTÜK , Ahmet BİR, Teknik Resim 1,Ekim 2012
4) Serpil Kurt, İsmail Gerdemli, C. Erdem, Mühendislik Çiziminin Esasları Temel Teknik Resim 1,
5) Mustafa Bağcı, Teknik Resim Cilt: 2, Birsen Yayınevi, 2010
|
|