Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > FEN EĞİTİMİNDE AKADEMİK İNGİLİZCE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN EĞİTİMİNDE AKADEMİK İNGİLİZCE Üçüncü düzey İFE 634 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili İNGİLİZCE ve TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı -
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Tanışma ve derse giriş
2- İngilizcenin Fen Bilimlerine Yönelik Günlük Yaşamda Kullanımı 1
3- Akademik Yazılarda İngilizce Kelime Hataları
4- Fen Eğitimlerinde Kavram Yanılgılarına İngilizce Olarak Bakış
5- Fen Eğitimindeki Makalelerin İngilizce Abstract (Özet) Kısımlarına Bakış
6- Fen Eğitimindeki Makalelerin İngilizce Abstract Kısımlarına Bakış
7- Fen Eğitimindeki Teorik Bir Konunun İngilizcede Okunuşu
8- İngilizcenin Fen Bilimlerine Yönelik Günlük Yaşamda Kullanımı 2
9- Nicel Araştırma Yöntemi İle Yürütülmüş Bir Fen Eğitimi Makalesinin Abstract Kısmının İncelenmesi
10- Nitel Araştırma Yöntemi İle Yürütülmüş Bir Fen Eğitimi Makalesinin Abstract Kısmının İncelenmesi
11- Karma Araştırma Yöntemi İle Yürütülmüş Bir Fen Eğitimi Makalesinin Abstract Kısmının İncelenmesi
12- Fen Eğitiminde Ölçek Geliştirme Makalesinin Abstract Kısmının İncelenmesi
13- Fen Eğitiminde Kavram Yanılgısı Makalesinin İngilizceye Çevrilerek Okunması
14- Fen Eğitiminde STEM eğitimi Makalesinin İngilizceye Çevrilerek Okunması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ders sonunda öğrenciler; Fen eğitiminde günlük yaşamda karşılaşabilecekleri İngilizce ifadeleri öğrenirler
2- Fen eğitimi makale ve tezlerinde geçen İngilizce ifadeleri öğrenirler
3- Fen Eğitiminde yer alan kavram yanılgılarının İngilizce karşılığını öğrenirler
4- Araştırmalarında İngilizce terimleri kullanır.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar