Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > FEN EĞİTİMİNDE AKADEMİK İNGİLİZCE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN EĞİTİMİNDE AKADEMİK İNGİLİZCE Birinci düzey İFE 634 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili İNGİLİZCE ve TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı -
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Tanışma ve derse giriş
2- İngilizcenin Fen Bilimlerine Yönelik Günlük Yaşamda Kullanımı 1
3- Akademik Yazılarda İngilizce Kelime Hataları
4- Fen Eğitimlerinde Kavram Yanılgılarına İngilizce Olarak Bakış
5- Fen Eğitimindeki Makalelerin İngilizce Abstract (Özet) Kısımlarına Bakış
6- Fen Eğitimindeki Makalelerin İngilizce Abstract Kısımlarına Bakış
7- Fen Eğitimindeki Teorik Bir Konunun İngilizcede Okunuşu
8- İngilizcenin Fen Bilimlerine Yönelik Günlük Yaşamda Kullanımı 2
9- Nicel Araştırma Yöntemi İle Yürütülmüş Bir Fen Eğitimi Makalesinin Abstract Kısmının İncelenmesi
10- Nitel Araştırma Yöntemi İle Yürütülmüş Bir Fen Eğitimi Makalesinin Abstract Kısmının İncelenmesi
11- Karma Araştırma Yöntemi İle Yürütülmüş Bir Fen Eğitimi Makalesinin Abstract Kısmının İncelenmesi
12- Fen Eğitiminde Ölçek Geliştirme Makalesinin Abstract Kısmının İncelenmesi
13- Fen Eğitiminde Kavram Yanılgısı Makalesinin İngilizceye Çevrilerek Okunması
14- Fen Eğitiminde STEM eğitimi Makalesinin İngilizceye Çevrilerek Okunması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ders sonunda öğrenciler; Fen eğitiminde günlük yaşamda karşılaşabilecekleri İngilizce ifadeleri öğrenirler
2- Fen eğitimi makale ve tezlerinde geçen İngilizce ifadeleri öğrenirler
3- Fen Eğitiminde yer alan kavram yanılgılarının İngilizce karşılığını öğrenirler
4- Araştırmalarında İngilizce terimleri kullanır.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar