Giriş | English

Lisans > Adalet Meslek Yüksekokulu > Adalet > İNSAN HAKLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNSAN HAKLARI Birinci düzey ADA 225 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TALHA TURHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. TALHA TURHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. TALHA TURHAN
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı İnsan haklarının genel anlamda ele alınması
Dersin tanımı İnsan hakları konusunda değişik yaklaşımlarda bulunarak konuya açıklık getirmek ve insan haklarına ilişkin sorunları bütünsellik içinde ortaya koymak.

Dersin içeriği
1- İnsan Haklarının Boyutları
2- Demokrasi ve İnsan Hakları
3- Devlet ve İnsan Hakları
4- Ekonomi ve İnsan Hakları: Ekonomik Gelişmeler; Dış ve İç Güdüm.
5- Ekonomi ve İnsan Hakları: Kalkınmada İnsan Öğesi; Siyasal Boyut.
6- İnsan Hakları ve Kültür
7- Vize
8- Kültür ve İnsan Hakları: Temel Sorunlar; Hukuk ve Kültür.
9- Kültür ve İnsan Hakları: Sözleşmelerde Kültürel Haklar; Genel Kültürel Haklar, Özel Kültürel Haklar.
10- Hukuk ve İnsan Hakları
11- Politika ve İnsan Hakları
12- İnsan Hakları ve İfade Özgürlüğü
13- İnsan Hakları ve İnsancıl Hukuk
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnsan haklarının ve temel hak ve hürriyetlerin kapsamı öğrenilir
2- insan hakları, devlet ve demokrasi ilişkisi incelenir
3- İnsan hakları ve kültür kavramı çeşitli boyutlarıyla ele alınır
4- İnsan hakları ve hukuk ilişkisi incelenir
5- İnsan hakları ve politika ilişkisi incelenir
6- İnsan hakları ve sorunları üzerine çözüm önerileri getirilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Dersin kavramlarını bilme
2- Dersin mesleki eğitime katkısı
3- Genel hukuk dersleri içinde yeri
4- Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5- Sorunlara çözüm bulabilme
6- Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7- İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8- Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9- Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10- İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11- Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Anıl Çeçen, İnsan Hakları
Yardımcı Kaynaklar İlgili tüm kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar