Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > TARİHİ TÜRKİYE TÜRKÇESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TARİHİ TÜRKİYE TÜRKÇESİ Üçüncü düzey TDE 527 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ARGUNŞAH
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SUZAN SUZİ TOKATLI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SUZAN SUZİ TOKATLI
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Türkiye Türkçesinin tarihi gelişimini kavramak
Dersin tanımı Tarihi süreç içerisinde Türkiye Türkçesinin dünü ve bugününü ele almak

Dersin içeriği
1- Türkiye Türkçesinin dünü ve bugünü genel olarak ele alınmaktadır.
2- Türkiye Türkçesinin dünü ve bugünü genel olarak ele alınmaktadır.
3- Türkiye Türkçesinin dünü ve bugünü genel olarak ele alınmaktadır.
4- Türkiye Türkçesinin dünü ve bugünü genel olarak ele alınmaktadır.
5- Türkiye Türkçesinin dünü ve bugünü genel olarak ele alınmaktadır.
6- Türkiye Türkçesinin dünü ve bugünü genel olarak ele alınmaktadır.
7- Türkiye Türkçesinin dünü ve bugünü genel olarak ele alınmaktadır.
8- Türkiye Türkçesinin dünü ve bugünü genel olarak ele alınmaktadır.
9- Ara sınav
10- Türkiye Türkçesinin dünü ve bugünü genel olarak ele alınmaktadır.
11- Türkiye Türkçesinin dünü ve bugünü genel olarak ele alınmaktadır.
12- Türkiye Türkçesinin dünü ve bugünü genel olarak ele alınmaktadır.
13- Türkiye Türkçesinin dünü ve bugünü genel olarak ele alınmaktadır.
14- Türkiye Türkçesinin dünü ve bugünü genel olarak ele alınmaktadır.
15- Türkiye Türkçesinin dünü ve bugünü genel olarak ele alınmaktadır.
16- Türkiye Türkçesinin dünü ve bugünü genel olarak ele alınmaktadır.
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkiye Türkçesinin tarihi gelişimi öğretilecektir.
2- Türkiye Türkçesinin tarihi gelişimi öğretilecektir.
3- Türkiye Türkçesinin tarihi gelişimi öğretilecektir.
4- Türkiye Türkçesinin tarihi gelişimi öğretilecektir.
5- Türkiye Türkçesinin tarihi gelişimi öğretilecektir.
6- Türkiye Türkçesinin tarihi gelişimi öğretilecektir.
7- Türkiye Türkçesinin tarihi gelişimi öğretilecektir.
8- Türkiye Türkçesinin tarihi gelişimi öğretilecektir.
9- Türkiye Türkçesinin tarihi gelişimi öğretilecektir.
10- Türkiye Türkçesinin tarihi gelişimi öğretilecektir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ERCİLASUN, Ahmet Bican (2004), Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Ankara, Akçağ yay.
Yardımcı Kaynaklar ERCİLASUN, Ahmet Bican (2004), Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Ankara, Akçağ yay.

Ders ile ilgili dosyalar