Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
|
Koordinatör
|
Dr. ÖĞRETİM ÜYESİ AZİZ ŞATANA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. ÖĞRETİM ÜYESİ AZİZ ŞATANA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders ile; endemik endüstri bitkilerinin yetiştiriciliğinde, uygulanan teknolojilerde, kullanılan yöntem ve mekanizasyonunda, sulama ve gübreleme gibi bakım işlerinde, ıslahında, biyoteknoloji ve moleküler uygulamalar gibi tarımla ilgili tüm alanlarda yaşanan gelişmeler ve gelecek ile ilgili projeksiyonlar değerlendirilecektir.
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
endemik bitkisel yağlar; tanımlama ve sınıflandırmalar, önemi, içerdiği değerli bileşikler, kalite kavramı, bitkisel yağlarda son üretim değerleri ve bitkisel yağların değerlendirilmesi ve yağ kalitesinde günümüz ve gelecek hedefleri
|
2- |
Yağ bitkileri; güncel üretim değerleri, gelecek ile ilgili öngörüler, özel ıslah hedefleri ve gelecek ile ilgili öngörüler
|
3- |
Ayçiçeği; günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi, günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
|
4- |
Soya; günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
|
5- |
Kolza; günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
|
6- |
Susam; günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
|
7- |
Yerfıstığı; günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
|
8- |
Karbonhidratların önemi, karbonhidrat kaynakları, nişasta bitkileri, nişastada kalite kavramı, nişasta bitkilerinin besin içerikleri ve kullanım alanları, nişasta bitkilerinde son yıllara ait üretim değerleri, nişasta bitkilerinde günümüzdeki ıslah hedefleri
|
9- |
Patates; günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
|
10- |
Şeker bitkileri; şekerde kalite kavramı, şeker üreten bitkilerin kullanım alanları, son yıllara ait şeker üreten bitkilerdeki üretim değerleri, şeker üreten bitkilerdeki günümüzdeki ıslah hedefleri
|
11- |
Şekerpancarı; günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
|
12- |
Lif üreten bitkiler ve üretim değerleri, lif üretiminde kalite kavramı ve lif bitkilerinde ıslah amaçları
|
13- |
Pamuk; günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
|
14- |
Tütün, tıbbi aromatik bitkilerinde günümüz yetiştirme teknikleri ve son yıllarda yetiştirme teknikleri üzerinde yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi günümüzde hedeflenen ıslah amaçları, ıslah konularında yürütülen bilimsel araştırmaların yöntem ve sonuçlarının değerlendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Alanı ile ilgili sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
|
2- |
Alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak,
|
3- |
Alanındaki konulara yenilikler getirmek, yeni yöntemler ortaya koyarak, elde edilen sonuçları değerlendirmek ve yorumlar ortaya koymak,
|
4- |
Alanında modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi,
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
|
|
2- |
Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
|
|
4- |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
|
|
5- |
Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
|
|
6- |
Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
|
|
7- |
Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
|
|
8- |
Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
|
|
9- |
Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
|
|
10- |
Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
|
|
11- |
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
|
|
12- |
Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
|
|
13- |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
|
|
14- |
Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
|
|
15- |
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|